شناسهٔ خبر: 67566606 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع تنش آبی ۱۳۶ روستای کردستان رفع تنش آبی ۱۳۶ روستای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از آبرسانی به ۱۳۶ روستای کردستان با هزینه ۹۳۴ میلیارد تومان طی ۳ سال اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد فرهاد  اظهار کرد: طی ۳ سال اخیر بیش از ۱۳۶ روستای استان که عمدتا با تنش آبی مواجه بودند آبرسانی صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: جمعیت استان کردستان ۱.۸ میلیون نفر است که از این تعداد ۴۹۰ هزار نفر در روستا‌ها سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از دولت سیزدهم جمعیت روستایی بهره‌مند استان از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار ۷۶ درصد بود، گفت: با اقدامات انجام شده در طرح جهاد آبرسانی و همچنین استفاده از اعتبارات ملی و استانی این شاخص به ۸۲ درصد در قالب ۱۳۷ هزار اشتراک رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: در طرح جهاد آبرسانی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده قرار است ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شوند که پیشرفت این پروژه در حال حاضر ۵۱ درصد است و با تکمیل این طرح، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی به ۸۷ درصد خواهد رسید.

فرهاد گفت: علاوه بر پروژه جهاد آبرسانی که ۱۶۹ روستا را هدفگذاری نموده است، آبرسانی به ۱۳۵ روستا از محل اعتبارات استانی و ۲۶۶ روستا از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است؛ ضمن آنکه با ایجاد انجمن خیرین آبرسان استان تاکنون ۹۸ کیلومتر لوله گذاری با هدف تأمین آب ۶۷ روستا خریداری و در حال اجرا است.

نظر شما