شناسهٔ خبر: 67563968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تهرانی‌ها برکناری زاکانی را کلید زدند

بیش از ۷۰ هزار تهرانی با امضای کارزاری درخواست برکناری علیرًا زاکانی را از شهرداری تهران کرده اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۷۰ هزار تهرانی با امضای کارزاری درخواست برکناری علیرضا زاکانی را از شهرداری تهران کرده اند.

با شروع سال جدید اقدام شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه و البته فرهنگسرا در پارک لاله با مخالفت‌های زیادی مواجه شد، اگرچه همچنان سرنوشت این دو تصمیم به‌ویژه ساخت مسجد در پارک قیطریه شفاف نشده است، اما همان اقدامات سبب شد کارزاری برای برکناری علیرضا زاکانی در تهران شکل بگیرد.

با حضور شهردار تهران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ماجرای ساخت و ساز در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به فراموشی سپرده شد، اما حالا بعد از کناره‌گیری زاکانی از انتخابات و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان منتخب مردم یک بار دیگر این کارزار مورد توجه قرار گرفته است.

در بخشی از کارزار برای برکناری شهردار تهران آمده که: «در حالیکه مسئولین شهری و کشوری هیج عزم و تدبیری برای حل این معظلات بزرگ زیست محیطی و خسارت‌های مادی و جانی ندارند و شهردار تهران به جای توسعه فضای سبز پارک‌ها میل وافری به تراکم‌فروشی و پارک‌خواری و تغییر کاربری فضای سبز پارک‌های موجود به مسجد و هتل و برج و رستوران و شهربازی و فضا‌های اداری و تجاری و کسب درآمد از پارک‌ها دارد. زبان حال مردم تهران خطاب به ایشان این است که ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان!

اگر نمی‌توانی پارک‌های جدیدی برای رفاه مردم بسازی و سرانه ناچیز فضای سبز را توسعه دهی، لااقل دست از سر پارک‌های موجود بردار و به فضای سبز آن‌ها دست‌درازی و درختان را قطع نکن؛ لذا از آن شورای محترم انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد.

تهران پس از انقلاب شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است.» تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۷۱ هزار نفر این کارزار را امضا کرده‌اند.

منبع: عرشه آنلاین 

نظر شما