شناسهٔ خبر: 67976976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اصفهان:

آسانسور یا پله برقی غیراستاندارد پل‌های عابرپیاده جمع‌آوری شود/ ۵ جبهه فعال در رینگ چهارم

شهردار اصفهان گفت: ایمنی و استانداردسازی تمام پل‌ها ضروری است و باید تامین شود و در صورتی که امکان استانداردسازی سیستم آسانسور یا پله برقی این پل‌ها وجود نداشته باشد، باید در اولین فرصت جمع‌آوری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» ضمن تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) و مبارز مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی به تمام مسلمانان و شیعیان جهان اظهار کرد: بخشی از حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در منطقه ۱۵ شهرداری این کلان‌شهر واقع شده و از پروژه‌های فعال مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: از پنج جبهه فعال در حلقه چهارم ترافیکی شهر، دو جبهه در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان فعال است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از برش‌های حلقه چهارم ترافیکی شهر در منطقه ۱۵ این کلان‌شهر، تقاطع غیرهمسطح شهدای بهاران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۱۰ میلیارد تومان است که امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

قاسم‌زاده با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم مقاطع دیگر این حلقه ترافیکی را نیز هر چه سریع‌تر تقدیم شهروندان کنیم، گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده و در صورتی که مشکلی پیش نیاید، ۲۰ کیلومتر این حلقه در دوره ششم به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: از کیلومتر صفر تا هفت رینگ چهارم تقریباً سخت‌ترین قسمت این حلقه حفاظتی و در واقع همین نقطه‌ای است که در حال حاضر با آن درگیر هستیم، به‌ویژه از کیلومتر صفر تا چهار به شدت دارای ریزدانه است و آزادسازی وسیعی لازم دارد که البته رو به پایان است و این بخش از رینگ تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شهردار اصفهان ادامه داد: همزمان سه جبهه کاری دیگر در مناطق ۴ و ۵ شهرداری اصفهان فعال بوده و اتفاقات مهمی نیز در این مناطق در حال وقوع است و پروژه‌های این مناطق در سال جاری فعال‌تر از گذشته به پیش خواهد رفت.

قاسم‌زاده با اشاره به پروژه زیرگذر و روگذر در منطقه روشن‌دشت گفت: علاوه‌بر تعریض پل رودخانه در میدان این منطقه احداث یک تقاطع غیرهمسطح را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط خاصی به لحاظ آب و هوایی به سر می‌بریم، تصریح کرد: همه شهروندان باید با هم همکاری لازم را برای پشت سر گذاشتن این شرایط داشته باشند، چراکه مسئولان در تمام دستگاه‌ها ازجمله اداره آب و فاضلاب در حال تلاش و رفع مشکلات ناشی از این موضوع هستند.

شهردار اصفهان ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف منابعی همچون آب و برق در این شرایط بسیار حائز اهمیت است و شهروندان با رعایت این موضوع می‌توانند در رفع تنش‌های ناشی از این شرایط به یکدیگر کمک به‌سزایی داشته باشند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

آسانسور یا پله برقی غیراستاندارد پل‌های عابرپیاده جمع‌آوری شود/ ۵ جبهه فعال در رینگ چهارم

ترافیک روبه‌روی پایانه صفه کاهش پیدا می‌کند

شهروند: یکی از شهروندان ساکن در محله سپاهان‌شهر هستم. ترافیک شدید در محل پایانه صفه هنگام ورود و خروج به سپاهان‌شهر برای شهروندان به یک معضل تبدیل شده است که د و برای رفع این مشکل درخواست پیگیری از سوی مدیریت شهری را دارم.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: به طور کلی این محدوده از محورهایی است که در حال حاضر به دلایلی دارای مشکلاتی شده است؛ یکی احداث خط مترو بهارستان در امتداد مسیر به سمت بهارستان و شیراز است که این مسئله بخشی از این محور را درگیر کرده است.

دلیل دیگر مرکز سیتی‌سنتر و حجم عظیمی از مراجعات شبانه روزی است که ورود و خروج این محور را درگیر می‌کند و مجموعه سپاهان‌شهر که یکی از سکونت‌گاه‌های پر جمعیت شهر است و ورود و خروج شهروندان آن به‌طور معمول در این محور ایجاد ترافیک می‌کند.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: ترافیک پل دفاع مقدس که ورودی اتوبان شهید دستجردی می‌شود، از گلوگاه‌های اصلی ترافیکی شهر به شمار می‌رود که برای رفع مشکل این محور اقدامات کوتاه مدتی برای آن پیش‌بینی شده است؛ اصلاح هندسی از اتوبان شهید اقارب‌پرست به سمت بزرگراه شهید دستجردی و اصلاح هندسی روبه‌روی پایانه صفه، همچنین اصلاح هندسی و افزایش یک لاین در این مسیر یعنی سمت غرب در حال انجام است و تا پیش از مهر سال جاری به پایان خواهد رسید.

برای مسافرانی که نیز در این محدوده قصد گردش به راست به اتوبان شهید کشوری را دارند نیز این اقدام در حال انجام است، همچنین در اقدامات بلند مدت شرایط معابر در طرح‌ها به گونه‌ای پیش‌بینی شده که یکی حلقه حفاظتی است و این حلقه ترافیکی می‌تواند در کاهش ترافیک این محور بسیار مؤثر باشد.

جاده کمربندی غرب اصفهان که در حوزه اداره راه و شهر سازی است، اما پیگیری‌های بسیاری در مورد آن انجام، پل‌های آن احداث و روسازی آسفالت آن نیز در دست اقدام است که در نهایت موجب کاهش حجم تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه‌ای می‌شود که قصد ورود به اتوبان ذوب‌آهن، شهید اقارب‌پرست و شهید دستجردی را دارند؛

ماشین‌های سنگین فعلاً اجازه ورود به رینگ سوم در شب و در ساعات تعیین شده را دارند، چون در حال حاضر مسیر جایگزین برای آن‌ها وجود ندارد و از دیگر اقدامات بلندمدت برای کاهش ترافیک این محور می‌توان به احداث ایستگاه متروی سپاهان‌شهر که در خط مترو اصفهان_ بهارستان قرار دارد، اشاره کرد.

پایانه قدس محصور می‌شود

محمدتقی رفیعی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان: تماس‌های بسیاری با سامانه ۱۳۷ درباره نگرانی و گلایه‌مندی شهروندان به دلیل ایجاد وحشت و مزاحمت حرکات نمایشی بعضی از خودروهای شخصی در ساعات پایانی شب در محدوده پایانه قدس واقع در خیابان امام خمینی (ره) برقرار شده است و درخواست پیگیری این موضوع برای رفع این مشکل را دارند.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: در شهر حدود ۱۲ پایانه درون شهری وجود دارد که یکی از این پایانه‌ها، پایانه عاشق‌آباد یا قدس است.

این پایانه به دلیل اینکه انتهای خط یک مترو است، در این محل با اتوبوس به خطوط اطراف آن نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

در طرح این پایانه، برنامه پیش‌بینی شده، این است که پایانه محصور می‌شود و برای آن «در» گذاشته خواهد شد که هنگام شب این در بسته خواهد شد و از طریق دوربین‌های مداربسته از این محدوده حفاظت کامل می‌شود.

این طرح هنوز به‌طور کامل اجرا نشده، اما این موضوع در بودجه سال جاریِ منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان پیش‌بینی و طرح آن نیز ابلاغ شده است تا این منطقه علاوه‌بر خدمات دیگری ازجمله نمازخانه و سرویس بهداشتی که در این پایانه به شهروندان ارائه می‌شود، حفاظت فیزیکی این مجموعه را نیز تأمین کند.

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان: این موضوع از سال گذشته مطرح و برای رفع این معضل پیش‌بینی شده است تا یک راه‌بند در این نقطه ایجاد شود.

آسانسور یا پله برقی غیراستاندارد پل‌های عابرپیاده جمع‌آوری شود/ ۵ جبهه فعال در رینگ چهارم

قطعی‌های سیستم تمام پل‌های مکانیزه شهر اصفهان به صفر رسیده است

پیگیری تماس شهروند: پنجم اردیبهشت سال جاری طی تماس شهروندی درباره خرابی آسانسور پل هوایی عابر پیاده واقع در خیابان پروین به برنامه رادیویی بی‌واسطه با مردم که هر چهارشنبه پخش می‌شود، این موضوع مطرح شد و پاسخ فرهاد گلی، مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش شهرداری اصفهان در این مورد، برطرف شدن این مشکل طی ۲۰ روز آینده بوده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: ایمنی و استانداردسازی تمام پل‌ها ضروری است و در صورتی که امکان استانداردسازی سیستم آسانسور یا پله برقی این پل‌ها وجود نداشته باشد، باید در اولین فرصت جمع‌آوری شود، اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صدد هستیم ایمنی لازم تمام پل‌ها تأمین شود.

فرهاد گلی، مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش شهرداری اصفهان: آسانسور پل هوایی عابر پیاده در محدوده میدان لاله، ابتدای خیابان پروین از حدود یک ماه پیش تاکنون فعال شده و قطعی‌های سیستم تمام پل‌های مکانیزه تقریباً در تمام سطح شهر به صفر رسیده است.

در صورتی که در این سیستم با قطعی مواجه شویم در اثر قطعی برق یا ایجاد مشکلات فنی جزئی بوده که طولانی مدت نیست و سریع برطرف شده است.

پل میدان آزادی نیز موضوع برق و نصب یونیت‌های آن انجام شده، اما همچنان غیرفعال است و در حال تکمیل اسکلت و سقف آن هستیم که در نهایت این پل نیز تا ۲۰ روز آینده فعال خواهد شد، همچنین بحث استانداردهای این پل‌ها در مذاکرات گذشته مطرح شده و در سیکل معاونت عمران در حال پیگیری است، همچنین اصلاحات آن‌ها نیز در حال انجام بوده، اما کمی زمان‌بر است.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان: پل هوایی عابرپیاده در خیابان پروین با همکاری شرکت نیک اندیش راه‌اندازی شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت، شاید به‌طور مقطعی با قطعی‌هایی مواجه بوده، اما تاکنون مشکل جدی نداشته است.

پل میدان آزادی نیز در حال تکمیل است و برای ماه مهر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، همچنین استانداردسازی این پل‌ها در حال پیگیری است و در مراحل انعقاد قرارداد آن هستیم.

مباحث ایمنی پل‌هایی که دارای پله برقی است، به‌طور کامل رعایت شده است.

نظر شما