شناسهٔ خبر: 67562733 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

صد سالگی سالاد سزار؛ این سالاد محبوب اولین بار کجا درست شد؟

از کافه‌های تهران گرفته تا منوی رستوران‌های کوچک در پاریس و تراس‌های رو به سواحل میامی در آمریکا، سالاد سزار توسط آشپزها به عنوان غذایی باب طبع برای مشتریان تهیه می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ از کافه‌های تهران گرفته تا منوی رستوران‌های کوچک در پاریس و تراس‌های رو به سواحل میامی در آمریکا، سالاد سزار توسط آشپزها به عنوان غذایی باب طبع برای مشتریان تهیه می‌شود

این غذا برای اولین بار در رستورانی در کشور مکزیک ابداع شده است و ریشه آن به دهه ۱۹۲۰ و یک سرآشپز ایتالیایی به نام «سزار کاردینی» در تیخوانا مکزیک بازمی‌گردد.

مورخان محلی تاریخ تولد سالاد سزار را ۴ ژوئیه ۱۹۲۴ می‌دانند، زمانی که الکل در آمریکا ممنوع بود و بسیاری از شهروندان ایالات متحده برای جشن گرفتن روز استقلال و صرف مشروبات الکلی از مرز عبور کرده و به تیخوانا در مکزیک آمده بودند.

مطابق روایت‌ها سرآشپز ایتالیایی در مواجهه با هجوم مشتریان و کمبود مواد اولیه، با عجله هر آنچه را که در دست داشت در ظرف‌های چوبی ریخت و برای مشتریان برد.

یک قرن بعد، رستوران سزار تیخوانا که یکی از نمادین‌ترین رستوران‌های این شهر، محسوب می‌شود همچنان به همان شیوه ۱۰۰ سال پیش به تهیه سالاد در حضور مشتریان ادامه می‌دهد.

برای تهیه این سالاد، کاهو، روغن زیتون، سیر، خردل، فلفل تازه، سس انگلیسی، لیموی تازه و یک تخم مرغ آب‌پز مواد اصلی به شمار می‌روند. مواد دیگر هم، شامل یک لایه پنیر پارمزان، می‌تواند به ظرف اضافه شود

کلودیو پوبلته، نویسنده کتابی که روز جمعه به عنوان بخشی از جشن صدمین سالگرد سالاد سزار منتشر شده است، می‌گوید در طول یک قرن سالاد سزار کاردینی مواد جدیدی مانند ماهی آنچوی را در خود جای داده است، با این وجود اساس آن ثابت مانده است.

او می‌گوید این سالاد جهانی شده است، زیرا از عناصر ضروری در رژیم غذایی انسان مانند روغن زیتون، پنیر و کاهو تهیه می‌شود.

در جشن سالگرد ابداع سالاد سزار علاوه بر کتاب، مجسمه‌ای به ارتفاع دو متر به یاد سزار کاردینی در ورودی هتل و رستوران سزار رونمایی شد.

تیخوانا شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی جهان است. در مراکز پذیرش این شهر، هزاران مهاجر پس از سفری پر از مخاطرات شامل اخاذی، گرما و تصادف وارد صف انتظار اجازه اقامت در ایالات متحده می‌شوند

منبع: یورونیوز

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما