شناسهٔ خبر: 67562384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

طرح ۶۳ نماینده کنست اسرائیل علیه تشکیل دولت فلسطین - اکونیوز

اقتصاد ایران: ۶۳ نماینده کنست اسرائیل در نامه ای به رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار تسریع در تصویب قانونی شدند که مانع از تشکیل دولت فلسطین خواهد شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، 63 نماینده کنست رژیم صهیونیستی متشکل از نمایندگان حاضر در ائتلاف حاکم و نمایندگان احزاب اپوزیسیون پارلمان این رژیم با ارسال نامه ای به «امیر اوهانا»، رئیس کنست رژیم صهیونیستی خواستار تعیین زمان بررسی طرح پیشنهادی این ائتلاف برای مخالفت با تشکیل دولت فلسطین شدند.

63 نماینده مزبور از هشت جریان حزبی ائتلاف حاکم و مخالفین در کنست قرار است تا در قالب لابی موسوم به «سرزمین اسرائیل» از رئیس کنست درخواست کنند تا زمانی مشخصی را برای بررسی لایحه مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطین در پارلمان این رژیم تعیین نماید.

رهبران این لابی را «یولی ادلشتاین»، نمایند هحزب لیکود، «لیمور سون هار ملخ»، نماینده حزب قدرت یهودی و «سیمخاه روتمن»، نماینده حزب صهیونیستم مذهبی را تشکیل می دهند در نامه خود خواستار آن شده اند تا پیش از سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن به منظور سخنرانی در کنگره آمریکا، این لابی به مانند یک دیوار مستحکم اسرائیلی متشکل از تمامی طیف ها و احزاب سیاسی اسرائیل مانع از تلاش های دولت هایی شود که به دنبال حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی هستند.

لابی موسوم به «سرزمین اسرائیل» را هشت حزب حاضر در کنست شامل لیکود (به رهبری نتانیاهو)، شاس (به رهبری آریه درعی)، صهیونیسم مذهبی (به رهبری بتسلائل اسموتریچ)، قدرت یهودی (به رهبری ایتمار بن گویر)، اسرائیل خانه ما (به رهبری آویگدور لیبرمن) و راست متحد (گیدعون صعر)، بلوک دولت (به رهبری بنی گانتس) و یهودیت متحد تورات تشکیل می دهند.

 

در متن طرح پیشنهادی ارسالی از سوی لابی سرزمین اسرائیل به امیر اوهانا آمده است: کنست اسرائیل به شدت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی در غرب اردن مخالف است. تشکیل دولت فلسطینی در قلب اسرائیل خطری حیاتی برای موجودیت دولت اسرائیل و ساکنان آن است و می تواند به تداوم نزاع فلسطینی و اسرائیلی و ناامنی در منطقه خاورمیانه منجر شود.

انتهای پیام/

نظر شما