شناسهٔ خبر: 67560610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

برگزاری همایش تخصصی فرش دست بافت در رشت

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری همایش تخصصی فرش دست بافت در رشت با حضور نام آوران این هنر اصیل ایرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری بعد از ظهر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام خبر برنامه ریزی جهت برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف گیلان تحت عنوان «گیل فرش» در شهرستان رشت اظهار داشت: هدف این است که هنر دستان پرتوان و خوش ذوق زنان و مردان گیلانی، به جهان شناسانده و معرفی شود.

وی فعالیت بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش و گلیم در سراسر گیلان را فرصتی عظیم برای خلق ارزش بیشتر در این حوزه دانست و گفت: سالانه با اعطای تسهیلات و دوره‌های آموزشی تخصصی، سعی در توانمندسازی فعالان این عرصه گرانبها راداریم ولی هدف اصلی جهانی سازی فرش و هنرخلاقانه فرشبافان هنرمند گیلانی است.

پورحیدری به بهره مندی از اساتید صاحب نام و پرآوازه این صنعت در همایش مذکور در روز سه شنبه ۱۸ تیر اشاره نمود و تصریح کرد: تجارب و نبوغ فعالان بزرگ فرش دستباف کشور را برای اعتلای جایگاه این هنر صنعت نفیس گردهم خواهیم آورد تا فضای فعالیت در عرصه فرش را از پستوی خانه‌های گیلان به قله‌های تجاری بین المللی سوق دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این رویداد بتواند تحرکی در فضای این فعالیت اصیل و افزایش راندمان آن در سطح استان به ویژه در صنعت مشاغل خانگی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما