شناسهٔ خبر: 67560578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برگزاری ۶۰۰۰ مراسم عزاداری دهه اول محرم در بوشهر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه اول محرم امسال بیش از ۶ هزار مراسم در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوشاد نوشادی ظهر امروز _ یکشنبه هفدهم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام حزن‌انگیز محرم، اظهار کرد: مردم استان بوشهر همچون سال‌های گذشته مجالس و برنامه‌های متنوعی را برای ماه محرم در نظر دارند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان بوشهر، اضافه کرد: علاوه بر این هیأت‌های ثبت شده، هیئت‌های متعددی به صورت خانگی و غیر سازماندهی شده فعالیت دارند و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به اینکه بخش عمده مراسم دهه اول محرم در استان بوشهر از شب پنجم تا دهم برگزار می‌شود، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه اول محرم امسال بیش از ۶ هزار مراسم در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود.

نوشادی با اشاره به شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» که برای محرم امسال تعیین شده است، گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری هیئت‌ها و سایر مراکز متولی شاهد برگزاری باشکوه و منظم برنامه‌های محرم و صفر در استان باشیم.

وی از برگزاری مراسم و مجالس سنتی عزاداری در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: مردم استان بوشهر در برگزاری مجالس حسینی پیشتاز هستند و مراسم و برنامه‌های این ایام به صورت مردمی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما