شناسهٔ خبر: 67560471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسیر صهیونیست: می‌توانستم به سر نتانیاهو شلیک کنم

سپیده حسینی

یک اسیر آزاد شده اسرائیلی اعتراف کرد که در دوره اسارت به دلیل خشم شدید از بی‌توجهی‌های بنیامین نتانیاهو نسبت به جان اسرا، دوست داشته او را به قتل برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وب‌سایت روزنامه عبری «معاریو» امروز یکشنبه به نقل از اسیر زنی که نیروهای مقاومت فلسطین چند ماه قبل او را آزاد کرده بودند، اعلام کرد، «می‌توانستم به سر نتانیاهو شلیک کنم.»

امروز هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی از شمال تا جنوب این مناطق به مناسبت نهمین ماه از آغاز جنگ در تظاهراتی موسوم به «روز اخلال» شرکت کرده و امضای قراردادی برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه، انحلال کابینه رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات فوری را خواستار شدند.

این اقدامات اعتراضی صبح روز یکشنبه با تظاهرات مقابل منازل وزرا و نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از ائتلاف حاکم آغاز شد و پس از آن نیز خیابان‌ها و چهارراه‌ها را مسدود کردند.

انتظار می‌رود از امروز به بعد راهپیمایی‌هایی در شهر قدس اشغالی و در تل‌آویو برای بازگرداندن اسرای صهیونیست طی قرارداد تبادل اسرا و نیز درخواست برای برگزاری انتخابات فوری و تغییر کابینه برپا شود.

بیش از ۱۵۰ شرکت حوزه «های‌تک» و چند صندوق سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی نیز اعلام کردند که به کارمندان خود اجازه می‌دهند در این اعتراضات که در سرتاسر اراضی اشغالی برپا می‌شود، شرکت کنند.

به گفته برگزارکنندکان اعتراضات امروز در اراضی اشغالی، خیابان «الشاطی ۲» و خیابان‌های چهارم و ششم در راستای اعمال فشار بر کابینه بنیامین نتانیاهو مسدود شدند.  

انتهای پیام

نظر شما