شناسهٔ خبر: 67559784 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی کشور خبرداد:

۱۰۰ نمایشگاه قرآنی در صد هیئت شاخص برپا می شود

سمانه نوری زاده قصری

رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی کشور از حفظ ارتباط جامعه هیئتی با فضای قرآنی خبرداد و گفت: ۱۰۰ نمایشگاه قرآنی در صد هیئت شاخص برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تشریح برنامه‌های «نهضت ملی زندگی با آیه ها» در محرم و تابستان و رونمایی برخی از محصولات این رویداد با حضور حجت الاسلام علی تقی زاده، دبیر نهضت ملی زندگی با آیه‌ها و حجت الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

باباخانی در ابتدای این نشست با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: روایت ثقلین روایت متواتری است. این مفهومی است که قرآن و عترت از هم جدا نخواهند شد ما باید نسبت با امام زمان را نسبت با قرآن بدانیم.

وی ادامه داد: جریان هیئت کشور مردمی و فعال و مؤثر است که در این روزها در اوج خودش قرار دارد و همه اعم از مادحین و شاعران آئینی و مسؤولین و مبلغین در سطح کشور رقم می‌خورد. باباخانی افزود: در یکی دو سال اخیر با تغییر رویکردی که در سازمان دارالقرآن به وجود آمد این بود که مفاهیم قرآنی در متن زندگی قرار بگیرد و اثر بخشی و مفید بودن را در زندگی رقم زند.

باباخانی افزود: جریان هیئت مشهور به این است که توسل به اهل بیت و جمع مومنانه برای امر اهل بیت است و اینکه هیئت از قرآن جدا نیست و در معنابخشی آن اثر دارد. هیئتی که با قرآن متصل نباشد نمی‌تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد. اگر چه هیئت ما با معارف اهل بیت هستند اما هرچقدر به موضوع قرآن بپردازیم هیئت‌های ما پرمعرفت و مؤثر تر خواهند بود.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی ادامه داد: برنامه‌هایی که ترتیب اثر داده شده و برنامه‌ریزی ها مشترکی در فضای فرم و محتوا رخ داده است که به بخشی از آن اشاره می‌کنم. پرداختن به معانی و مفاهیم و آیاتی که به لسان قرآن بیشتر پرداخته شده و آیاتی که در زندگی انسان بیشتر اثر دارد در هیئت‌ها از نخستین اقدامی است که در حال انجام است. با این آیاتی که منتخب شده و با روش‌هایی متعددی سعی شده این ارتباط جامعه هیئتی از فضای قرآنی حفظ شود. همچنین در مجموع ۱۰۰ هیئت شاخص کشور مجموعه نمایشگاهی از آثار مختلف قرآنی با مفاهیم قرآنی با تکیه بر موضوع مقاومت شکل خواهد گرفت.

پرداختن به آیاتی که امام حسین در طول مسیر به آنان پرداخته است. پویش آیات قرآنی که مخاطبین هیئت و مداحان به بیان تفسیر و حفظ آیات و آشنا شدن با مفاهیم می‌پردازند.

باباخانی افزود: فایل این تابلوها را در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهیم تا این نمایشگاه را در فضای مجازی منتشر کنند. البته اگرچه معارف قرآنی در هیئت‌ها وجود دارد ولی هیئتی که نتواند با قرآن نسبتی بگیرد در احیای امر دین موفق نخواهد بود.

وی افزود: امسال هیئت‌های مذهبی از فضای قرآنی بیشتری برخوردار هستند چه در تلاوت و چه در مفاهیم آیات که در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است. ما تلاش کردیم به موضوع‌هایی همچون مقاومت در جهان امروز اهتمام بیشتری داشته باشیم. چون امام حسین پرچمدار مقاومت است.

باباخانی ادامه داد: هر جا ایستادگی و مقاومت در طول تمدن‌ها وجود داشته باعث موفقیت شده و هر جا وادادگی بوده موجب ذلت و بدبختی ملت‌ها و مردم بوده است.مجموعه هیئت دانش آموزی برای ما اولویت دارد و مجموعه تشکل دار نخ را تأسیس کردیم و هیئت نوجوانان را تحت پوشش قرار می‌دهیم و حدود ۲۳ استان را برای دانش آموزان قرار دهیم.

نظر شما