شناسهٔ خبر: 67559529 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سالن ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی جدا می‌شود سالن ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی جدا می‌شود

مجری خدمات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: همزمان با درخواست شرکت‌های هواپیمایی خارجی و تصویب مدیرعامل فرودگاه سالن ورودی و خروجی مسافران خارجی در بخش جایگاه تشریفات راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجید باقری مدیرعامل مجری خدمات فرودگاهی در جمع خبرنگاران گفت: تشریفات فرودگاهی در تعداد زیادی از فرودگاه های کشور راه اندازی شده و در دهه ۷۰ اولین CIP در فرودگاه مهرآباد راه اندازی شده بود به طوری که در آن دوران بسیاری از کشورهای همسایه از جمله امارات و ترکیه جایگاه تشریفات نداشتند.

وی افزود: در حال حاضر جایگاه تشریفات در بسیاری از فرودگاه ها از‌ جمله مشهد، شیراز و ... و راه اندازی شده است به طوری که در فرودگاه مشهد ۶ ماه پیش این جایگاه راه اندازی شد اما سالن این فرودگاه نیاز به بازنگری دارد که سالن جدید آن در حال ساخت است‌.

او اظهار کرد: جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی  پیش از این پذیرای شرکت های هواپیمایی خارجی از جمله لوفت هانزا، بریتیش، ترکیش ایر، قطر ایروز و امارات بود که بعد از گذشت مدتی به دلیل تحریم ها تعدادی از ایرلاین های خارجی وارد کشور نشدند و از سوی دیگر  تعدادی از ایرلاین ها اعلام کردند که از لحاظ امنیتی ورودی و خروجی مسافران نباید در یک سالن انجام شود. در نتیجه برنامه ریزی و رایزنی ها با مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی برای ساخت سالن جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از  سال گذشته جلسات متعددی با مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  برگزار شد و در نتیجه  مقرر شد که  ساختمان جدید در کنار سی آی پی ایجاد کنیم تا  پذیرش مسافران از سالن جدید انجام شود. 

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم که مصوبه جدید را برای راه اندازی یک ترمینال برای ایرلاین های داخلی و خارجی دریافت کنیم که عبور کرو پروازی از این ترمینال انجام شود.

وی افزود: در تلاش هستیم که  خدمات تشریفات فرودگاهی را به صورت زنجیره ای ارائه کنیم.

وی همچنین از مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی خبر داد و گفت: این مسابقه با حضور هئیت داوران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و با توجه به اهمیت و جایگاه تشریفات طراحی برای این جایگاه و ساخت یک المان بسیار حائز اهمیت است‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما