شناسهٔ خبر: 67558119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد رشته‌های علوم پزشکی از فردا

طاهره مرادی

فرایند انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی فردا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا؛ آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار شد.  این آزمون بیش از ۵۸ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ١۴٠٣ در ٨٩ رشته رقابت کردند.

داوطلبان برای مشاهده ی کارنامه ی خود می توانند به سایت sanjeshp.ir  مراجعه کنند. دفترچه انتخاب رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ نیز منتشر شده است و تعداد ۴ هزار و ۹۴۷ نفر در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

داوطلب پس از مطالعه کامل دفترچه های راهنمای ثبت نام، انتخاب رشته محل و اطلاعیه های بعدی و همچنین ملاحظه کلیه رشته محل ها و شرایط دانشگاه ها اعم از رایگان و شهریه ای، باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از انتخاب گزینه مربوطه با کدرهگیری خود، وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل تحصیل خود را انجام دهند.

کسانی که در دو گروه آزمون شرکت داشته اند و یا مجموعه امتحانی از یک گروه و یک رشته یا مجموعه از گروه دیگر را آزمون داده اند، می توانند ترکیبی از رشته محل های مورد علاقه خود را از دو گروه آزمونی وارد کنند. در اولین رشته محلی که نمره قبولی را کسب کرده پذیرفته می شود.

داوطلب در صورت کسب نمره حدنصاب و مجاز شدن (اعم از یک رشته یا مجموعه از یک نوبت یا ۲ رشته یا ۲ مجموعه از نوبت های متفاوت)، به هنگام انتخاب رشته محل تحصیل می تواند کلیه دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در رشته امتحانی که مجاز به انتخاب شده را با هر ترکیبی از رشته های مجاز و به هر ترتیبی که تمایل دارد به ترتیب علاقه، شرایط فردی و اولویت انتخاب کند.

داوطلب حداکثر ۱۰۰ رشته محل برای رشته یا مجموعه هایی که بیش از ۱۰۰ رشته محل پذیرش دارند یا افرادی که در دو گروه امتحانی متفاوت شرکت کرده اند، متعاقباً در اولین رشته محلی که نمره قبولی را کسب کرده پذیرفته می شود.

انتهای پیام

نظر شما