شناسهٔ خبر: 67558017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان:

اجرای قانون، مبنای حرکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه اجرای قانون مبنای حرکت ما است، با تغییر دولت تعارضی در فعالیت ستاد ایجاد نمی‌شود و رویکرد تعاملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد ناصر، امروز یکشنبه هفدهم تیر- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر به خاطر این است که ارزش‌ها، ضدارزش نشوند و ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را نگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) ظرفیت انسانیت را به انسان نشان داد، افزود: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و و احیای دین عنوان کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، اساس و شالوده دستورات اسلام را فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: کشورها در طول تاریخ برای جاری شدن ارزش‌ها قائل به نظارت همگانی است.

وی با بیان اینکه شعار محرم سال‌جاری، «نهضت حسینی گفتمان زینبی» است، عنوان کرد: خانواده پایدار، جوانی جمعیت، حقوق عامه و فسادستیزی، توانمندسازی اجتماعی، حمایت از شهروند مسئول و بهبودی سرمایه اجتماعی از جمله موضوعات مورد توجه در این ستاد است.

ناصر، دیدار با اصحاب رسانه، دیدار با علما و موثران شهر، هماهنگی با دستگاه‌ها و ارگان‌ها، تشویق همراهان این عرصه و دیدار با شهدایی که در کارهای فرهنگی فعال بودند را از برنامه‌های مهم هفته امر به معروف برشمرد.

وی ادامه داد: همایش بانوان زینبی و تقدیر از بانوان و برگزاری مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است و جلسه با مداحان برگزار شده تا در شعرهای آئینی به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به اینکه جلسه حضوری با مدیران ۹۵ دستگاه برگزار و مشکلات مطرح شده در رسانه‌ها و مطالبات مردم مطرح شده است، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری جز رسالت‌های این ستاد است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی برعهده این ستاد قرار دارد، ابراز کرد: گسترش عدالت اجتماعی و خدماتی و دوری از تبعیض از رویکردهای مهم این ستاد به شمار می‌رود.

ناصر با تاکید به حمایت از اصناف خاص گفت: اصناف در حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش مهمی دارند و بر این اساس برای تقویت چرخه عرضه لباس عفیفانه، کسانی که در تولید کالای عفیفانه فعال هستند از تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دو شرکت در زنجان با حدود ۶۰۰ نفر نیرو در تولید کالای عفیفانه ورود پیدا کردند، افزود: شهرداری نیز مغازه‌هایی را با ارائه تخفیفاتی برای این صنوف پیش‌بینی کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان در مورد اهمیت آموزش تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بدون آگاهی و اطلاعات بی‌معنا و بی‌اساس است و زنجان به عنوان استان سوم در مشارکت آموزش پایه امر به معروف شناخته شد.

وی با تاکید بر اینکه امکانات نظام باید در اختیار اهداف نظام قرار گیرد، عنوان کرد: معروف و منکر هر دستگاه را احصا می‌کنیم و اولین منکر را مطالبه کردیم، همچنین ۶۵ گزارش مردمی داشتیم و مطالبه‌گری را به شدت دنبال می‌کنیم.

ناصر با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد در گاوازنگ داریم که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها فاقد مجوز هستند، اظهار کرد: نمی‌خواهیم جلوی فعالیت اقتصادی را بگیریم بلکه باید قانونی و بهداشتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات و ناهنجاری‌ها ناشی از سو نظارت است، ابراز کرد: آبروی افراد و دستگاه‌ها خط قرمز ما و مبنای کار قانون است اما به معنای چشم‌پوشی از مطالبات نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای قانون مبنای حرکت ما است، با تغییر دولت تعارضی در فعالیت ستاد ایجاد نمی‌شود و رویکرد تعاملی است.

وی گفت: متأسفانه در برخی نقاط زنجان مراکز تولید فساد داریم که بخشی از آن در گاوازنگ و بخشی در باغ تالارها متمرکز است.

وی گفت: در این راستا مطالبه‌گری لازم انجام شده است، چون ۶۰۰ واحد در گاوازنگ وجود دارد که بالای ۹۰ درصد آن غیرمجاز است.

ناصر در زمینه برخورد با بی‌حجابی نیز گفت: ستاد امر به معروف با گشت ارشاد و بگیر و ببند مخالف است و با برخورد چکشی مخالف هستیم.

نظر شما