شناسهٔ خبر: 67557627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان:

تفکر شهید رجایی و آیت الله رئیسی تفکر امر به معروف و نهی از منکر بود+فیلم

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهیدان نیک‌کوه و خلیلی از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان هستند، گفت: تفکر شهید رجایی و آیت الله رئیسی تفکر امر به معروف و نهی از منکر بود و این ۲ شهید بزرگوار در سلامت کار و خدمتگزاری کردند.

صاحب‌خبر -

محسن اکبری روز یکشنبه در حاشیه نشست با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان پیرامون هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت شهدا و امام شهدا، اظهار کرد: در ماه محرم اثرات امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه بیشتر ببینیم برای اینکه امام حسین(ع) جانشان را در این جهت فدا کردند و فلسفه شهادت سیدالشهداء قیام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی براساس معیارهای اسلامی تدوین شده و بند هشت قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد، افزود: اگر جامعه بخواهد به سمت صلاح و رستگاری پیش برود باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر سال از اول محرم برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر را تا عاشورا و تاسوعا برگزار می‌کنیم ادامه داد: برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر تدوین شده و روز نخست این هفته را بعنوان "پوشش اسلامی و خانواده پایدار" نامگذاری کرده‌ایم و همانطور که باید به پوشش حساس باشیم نسبت به ترویج و رواج اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی باید حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز دوم هفته امر به معروف و نهی از منکر "جوانی جمعیت و جامعه پویا" و سومین روز از این هفته "نظارت همگانی و جامعه متعالی" نامگذاری شده است، تاکید کرد: اگر نظارت همه مردم باشد و در صحنه همه ناظر باشند سلامت کار مسوولان و مردم بالا می‌رود.

به گفته اکبری روز چهارم هفته امر به معروف و نهی از منکر بعنوان "صیانت از حقوق عامه و فساد ستیزی" که امام حسین (ع) برای برخورد با منکرات و فساد برای ما به ارمغان آورد و روز پنجم به عنوان "آموزش عمومی و توانمندسازی اجتماع" نامگذاری شد.

تفکر شهید رجایی و آیت الله رئیسی تفکر امر به معروف و نهی از منکر بود+فیلم

مردم محوری، محور اصلی کار امر به معروف و نهی از منکر

وی مردم محوری را محور اصلی کار امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: باید واکنش فردی و اجتماعی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و به همین سبب روز ششم این هفته "مردم محوری و تشکل سازی" نامگذاری شد و امیدواریم با تشکل سازی امر به معروف و نهی از منکر، شاهد این باشیم که گروه‌ها و تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و دولت ترویج پیدا کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: روز هفتم "قانون‌گرایی و حمایت از شهروند مسوول" نامگذاری شد و باید مدافعان و مروجان امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه جا افتاده شوند و هم ترویج دهنده این تفکر باشند، تا این ۲ اصل اسلامی برجسته، خودش را در جامعه اسلامی نشان دهد.

وی نامگذاری آخرین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر را "آگاهی‌بخشی و بهبود سرمایه اجتماعی" عنوان کرد و افزود: عرصه امر به معروف و نهی از منکر عرصه سلامت اجتماع، فرد و دولت را در بردارد.

نظر شما