شناسهٔ خبر: 67557543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ پرونده تخلف عرصه های ملی در باشت تشکیل شد

گچساران- ایرنا- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۱۷ پرونده تخلف در عرصه های ملی این شهرستان امسال تشکیل و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی شد.

صاحب‌خبر -

مهراب عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، قطع درختان، چوب، زغال و ریشه کنی گیاهان دارویی بوده است.

عبدی با بیان اینکه هشت مورد از این تخریب ها در زمینه تصرف عدوانی اراضی ملی بوده گفت: ۱۲۰ هزار مربع از اراضی ملی شهرستان باشت از سوی هشت متخلف تصرف شده و هم اکنون پرونده آنها دردست بررسی است.

وی اظهار کرد: دره باشت، مله برفی، چاه تلخ، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی می باشد که زمین‌های ملی در آنها تصرف شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به اینکه هشت نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی، قاچاق محصولات جنگی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: متخلفان

اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

۱۷ پرونده تخلف عرصه های ملی در باشت تشکیل شد

عبدی گفت: پنج نفر متخلف در زمینه بوته کنی در این مدت در این شهرستان شناسایی شدند که این متخلفان اقدام به قطع بیش از ۱۰ هزار بوته بن سرخ کرده بودند.

وی ابراز کرد: در زمینه قاچاق محصولات جنگلی یک متخلف در این شهرستان شناسایی شد که ۱۵۰کیلوگرم زغال از این متخلف کشف و ضبط شد.

عبدی افزود: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی از تلاش و همکاری رییس دادگستری، دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است

نظر شما