شناسهٔ خبر: 67557118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت‌سازی گمرکات خوزستان برای ذخیره کالای بازرگانان

اهواز- ایرنا - ناظر گمرکات خوزستان گفت: بخش خصوصی و واردکنندگان از ظرفیت انبارهای در نظر گرفته شده توسط گمرکات برای ذخیره کالا استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

بهروز قره‌بیگی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قراردادی با شرکت انبارهای عمومی کشور برای راه‌اندازی انبار ذخیره کالا در استان و رفاه حال بخش خصوصی منعقد شده است.

وی گفت: این شرکت از یکم خردادماه در اهواز مستقر شده و شروع به کار کرده که بخش خصوصی می تواند از این ظرفیت گمرک استفاده کنند.

ذخیرهه‌سازی به موقع و جلوگیری از دپوی کالا در مرزهای استان یکی از دغدغه‌های بازرگانان است که با این اقدام گمرک بخش زیادی از مشکلات بخش خصوصی حل خواهد شد.

قره‌بیگی افزود: این شرکت تجهیزات تخلیه، بارگیری و نگهداری کالا را دارد و کمک بزرگی به بخش خصوصی خواهد کرد و در حمل یکسره کالا از مرز به انبار می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل گمرک اهواز با بیان اینکه این شرکت نیمه خصوصی است اظهار کرد: کالاهای وارداتی یا کارنه‌تیر امکان ذخیره‌سازی در این انبار را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت این شرکت برای مرز چذابه در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا با توسعه این ظرفیت، بازرگانان با مشکلات کمتری در انتقال و یا ذخیره سازی کالا روبرو شوند.

تامین دستگاه ایکس‌ری در ۲ مرز چذابه و شلمچه

قره‌بیگی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ دستگاه ایکس‌ری در مرزهای چذابه و شلمچه استان نصب شد گفت: ۶ دستگاه دیگر نیز تهیه شده و در حال نصب در مرزهای استان هستند.

وی اضافه کرد: رفع موانع بر سر راه صادرات و تامین رفاه هر چه بیشتر برای بازرگانان از مهم‌ترین برنامه‌های امسال گمرک استان است.

مدیرکل گمرکات اهواز اظهار کرد: ۱۷ طرح عمرانی در استان توسط این دستگاه تعریف شده که با رشد اعتبار گمرکات استان شاهد تحول خوبی در حوزه عمرانی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، خوزستان دومین استان وارد کننده و سومین استان صادرکننده کالای کشور است.

نظر شما