شناسهٔ خبر: 67555962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کوچک ترین موبایل ۵G جهان در راه بازار - اکونیوز

اقتصاد ایران: «یونی هرتز» شرکتی که برای تولید موبایل های رده بالا مشهور است، اخیرا از دستگاه جدید «جلی مکس» خبر داده و مدعی است این کوچکترین موبایل ۵G در بازار جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، این شرکت ۲ هفته پس از معرفی اولیه، اکنون مشخصات بیشتری از دستگاه را فاش کرده است.

در جلی مکس از پردازشگرهای کم قدرت که در موبایل های کوچک به کار می رود، استفاده نشده است. در عوض یک تراشه Dimensity۷۳۰۰ مدیاتک با ۱۲ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در آن به کار گرفته شده است. یونی هرتز وعده داده در مقایسه با نسخه پیشین(جلی استار) عملکرد بهتری دارد و به عبارتی CPU آن ۵۴ درصد، GPU آن ۸۷ درصد و حافظه آن ۳۶ درصد سریع تر هستند. همچنین بهره وری انرژی دستگاه تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

هرچند جزییات مربوط به اندازه دقیق نمایشگر هنوز مشخص نیست، اما یونی هرتز تضمین می دهد جلی مکس عمر باتری دستگاه حفظ شده است. در این موبایل یک باتری ۴ هزار میلی آمپری به کار رفته که برای دستگاهی به این کوچکی، بسیار بزرگ است. علاوه بر آن باتری قابلیت شارژ سریع ۶۶ وات دارد و کاربر می تواند در ۲۰ دقیقه شارژ موبایل را به ۹۰ درصد برساند.

هرچند ابعاد دستگاه هنوز مشخص نیست اما مقایسه بین کیبوردهای استاندارد در تیزر این موبایل حاکی از آن است که اندازه جلی مکس مشابه آیفون ۱۳ مینی است. این جهشی قابل توجه و به اندازه ۳ اینچ نسبت به نمایشگر جلی استار است.

جزییات مربوط به زمان عرضه محدود است.

نظر شما