شناسهٔ خبر: 67555752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۵۰ دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن هستند

امیرمحمد سهرابی

مصاحبه نیویورک‌تایمز با بیش از ۵۰ دموکرات آمریکایی نشان می‌دهد که آنها برای جلوگیری از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۴ خواستار کناره‌گیری «جو بایدن» از نامزدی حزب دموکرات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عملکرد ضعیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ باعث شد تا دموکرات‌ها فشار سنگینی را علیه او اعمال کنند و به طور مکرر خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی شوند.

روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به مصاحبه‌هایی که با بیش از ۵۰ دموکرات انجام داده، در گزارشی می‌نویسد: «بسیاری از مقامات، قانونگذاران و استراتژیست‌ها در حزب خود بایدن نامزدی او را در انتخابات عمیقا غیر قابل تحمل می‌بینند و نگرانی‌های آنها در محافل خصوصی‌شان به تدریج علنی می‌شود.»

«اسکات پیترز» نماینده دموکرات از کالیفرنیا در این مصاحبه‌ می‌گوید: «اعتماد کمی نسبت به پیروزی بایدن در این انتخابات دارم. اگر بدانیم که شکست خواهیم خورد، پس احمق خواهیم بود اگر مسیر دیگری را در پیش نگیریم.»

این روزنامه آمریکایی دغدغه اصلی این ۵۰ دموکرات را توانایی بایدن در برابر ترامپ می‌دانند و تاکید اصلی آنها برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، جلوگیری از  پیروزی ترامپ است.

«آنجی کریگ» نماینده دموکرات از ایالت مینه‌سوتا می‌گوید: «فکر می‌کنم بایدن نمی‌تواند در برابر ترامپ به پیروزی برسد.»

اولین مناظره جنجالی بایدن و ترامپ در ۲۷ ژوئن حاشیه‌های فراوانی برای رهبر فعلی کاخ سفید داشت. بایدن در جریان مناظره، عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و به سختی می‌توانست جملات را پشت سر هم و مفهوم بیان کند. ترامپ هم انبوهی از صحبت‌های نادرست را به عرصه نمایش گذاشت. در بخشی از گفت‌وگو، بعد از صحبت‌های غیر قابل فهم و گُنگ بایدن، مجری از ترامپ نظرش را راجع به سخنان رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا پرسید و او پاسخ داد: «من متوجه نشدم او چه گفت. او خودش هم متوجه نمی‌شود چه می‌گوید!»

انتهای پیام

نظر شما