شناسهٔ خبر: 67555453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رشد ۳.۵ برابری تعداد اعمال جراحی در بیمارستان کودکان بندرعباس

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان، از رشد ۳.۵ برابری تعداد اعمال جراحی انجام شده در این مرکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، دکتر حسابی با اعلام این خبر گفت: با جابجایی اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس به ساختمان جدید این مرکز در زمستان سال گذشته، شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت، امکانات، فضا و به تبع آن، رشد چشمگیر اعمال جراحی در این مرکز بوده‌ایم.


وی افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۳۶ عمل جراحی در این مرکز انجام شده که این رقم در مقایسه با ۶۷ عمل در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۳.۵ برابر شده و رشد ۲۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
دکتر حسابی اضافه کرد: این جهش قابل توجه به علت افزایش و بهبود فضا، تجهیزات درمانی و تعهد و تلاش بی‌وقفه کادر مجرب این مرکز در ارائه خدمات درمانی باکیفیت به کودکان عزیز استان هرمزگان و استان‌های همجوار است.


رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس بیان کرد: همزمان با جابجایی اتاق عمل به ساختمان جدید، تجهیزات پزشکی مدرن و پیشرفته‌ای نیز به اتاق عمل این مرکز اضافه شده است. این تجهیزات شامل ۳ تخت اتاق عمل، ۳ چراغ سیالتیک، ۳ دستگاه بیهوشی، ۳ دستگاه ساکشن، ۳ دستگاه الکتروکوتر، ۱ مانیتور پرتابل و برای بخش ریکاوری نیز ۱ دستگاه ساکشن، ۲ دستگاه وارمر، ۱ مانیتور پرتابل و ۲ دستگاه الکتروشوک می‌شود.

وی افزود: کادر مجرب و متبحر این مرکز شامل ۷ کارشناس اتاق عمل، ۵ کارشناس هوشبری، فوق تخصص‌های جراحی اطفال، گوارش اطفال، متخصصین بیهوشی و همچنین متخصص گوش و حلق و بینی است.


حسابی درمورد اعمال جراحی شایع در این مرکز گفت: در حال حاضر، دو اتاق عمل فعال در این مرکز وجود دارد که در آن‌ها عمل‌های جراحی مختلفی از جمله لاپاراتومی، خارج کردن جسم خارجی، هرنی (فتق)، تانسیلکتومی (برداشتن لوزه)، جراحی آترزی مری و تعبیه CV line انجام می‌شود. همچنین در بخش آندوسکوپی این مرکز نیز بالن‌گذاری، خارج کردن جسم خارجی و تعبیه PEG انجام می‌گیرد.


رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان در پایان گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات جدید و همچنین کادر مجرب و متخصص، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس آماده ارائه خدمات باکیفیت و فوق تخصصی به کودکان عزیز استان هرمزگان و استان‌های همجوار است. این مرکز با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و تعهد به ارائه خدمات نوین و استاندارد، در تلاش است تا به بهترین نحو به نیازهای درمانی کودکان این مرز و بوم پاسخ دهد. با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، چشم‌انداز آینده برای ارائه خدمات درمانی به کودکان در استان هرمزگان بسیار روشن است. با تداوم این روند و حمایت مسئولین، انشاالله شاهد ارتقا هرچه بیشتر سطح کیفی خدمات و افزایش رفاه و سلامت کودکان این استان خواهیم بود.

46

نظر شما