شناسهٔ خبر: 67555413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

آمار مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر از ایرانیان خارج کشور موفق به مشارکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ اظهار کرد: با هماهنگی‌ها خوبی که بین وزارت کشور و وزارت امور خارجه و تمهیدات لازم در نمایندگی‌های ایران در اقصی نقاط جهان انجام گرفت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۱۰۰ شعبه بیشتر از انتخابات سال ۱۴۰۰ برای اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور فعالیت داشتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار کل رأی ایرانیان در خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را که در روز جمعه پانزدهم تیر برگزار شد، ۸۸ هزار و ۳۲۵ رأی اعلام کرد.

وی افزود: از مجموع این آرا ۳۶ هزار و ۱۶۹ نفر به مسعود پزشکیان و ۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر به آقای سعید جلیلی رأی داده‌اند.

اسلامی تعداد آرای باطله مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شعب خارج از کشور را نیز هزار ۹۵۰ رأی اعلام کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قدردانی از حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات مرحله اول و دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان انجام شد و مقایسه آماری نشان می‌دهد در انتخابات سال جاری ریاست‌جمهوری نسبت به سال ۱۴۰۰ چهار برابر افزایش جمعیت رأی‌دهنده ایرانیان خارج از کشور را داشته‌ایم.

وی افزود: حضور خوب ایرانیان خارج از کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حالی انجام شد که ما شاهد برخی موانع و مزاحمت‌ها در راه مشارکت ایرانیان در برخی از کشورها از جمله تظاهرات وابستگان به استکبار بودیم، اما هموطنان عزیز به جهت اعتقاد به باورهای ایرانی و انقلاب اسلامی از مسافت‌های طولانی خود را به پای صندوق‌های رأی رساندند و در انتخابات اخیر مشارکت کردند و این نشان از آن دارد که ایران و ایرانی پایدار هست و در صحنه‌های مختلف حماسه آفریده است.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه پانزدهم تیر ۱۴۰۳ برگزار شد و ملت ایران با مشارکت بیش از ۴۹ درصد مسعود پزشکیان را به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیدند.

نظر شما