شناسهٔ خبر: 67555346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان:

فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، کشور را زنده نگهداشته است

حسین میرزا اسدی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: مطمئن باشید تا زمانی که فرهنگ مقاومت، ایستادگی و شهادت در برابر دشمن وجود داشته باشد، کشور ما زنده است و اگر این فرهنگ تبدیل به انفعال و وادادگی شود آن موقع است که باید ترسید.

صاحب‌خبر -

احمد علیرمضانی در آئین کنگره شهرستانی ۹ شهید اسارت غریب رفسنجان اظهار کرد: نمونه شهید غریب در اسارت حضرت رقیه دختر امام حسین (ع) است و این الگوی اسرای شهید کشورمان در اسارت زندان‌های بعثی است، و مطمئن باشید تا زمانی که فرهنگ مقاومت، ایستادگی و شهادت در برابر دشمن وجود داشته باشد کشور ما زنده است و اگر این فرهنگ تبدیل به انفعال و وادادگی شود آن زمان است که باید ترسید.

وی افزود: اسرا و شهدا در زندان با قوت هر چه تمام‌تر از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و دینی دفاع می‌کردند تا جایی که بعثی‌ها مانده بودند که با این ادبیات اسرا و مجروحین چگونه برخورد کنند.

علیرمضانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد حاصل الهام‌گیری از قیام امام حسین (ع) و عاشورا است.

وی گفت: چیزی که باعث شد در جبهه حاضر شویم و نیز افرادی که در جبهه رزمندگان را تشویق به ادامه مسیر می‌کردند شرکت در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) بود و این مجالس و نهضت عاشورا بود که استحکام انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت را پر رنگ‌تر کرد.

علیرمضانی بیان کرد: امروز شهدای غریب در اسارت از مقام بالایی برخوردارند آن‌ها ضمن اینکه برای جهاد در راه خدا به جبهه‌ها شتافتند علاوه بر اسیر شدن توسط نیروهای عراقی، از مجروحیت و سختی‌ها در زندان رنج می‌بردند و در مسیر شهادت پا گذاشتند و به مقام والا رسیدند.

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم به تشریح جایگاه شهید پرداخت و افزود: برای درک این جایگاه، در قرآن آمده است که خداوند فرموده است برای آن‌ها کلمه موت و میت به کار نبرید، آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.

حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: فردی همچون حضرت یعقوب سال‌ها در فراق فرزندش یوسف چشم‌هایش سفید و نابینا شد و زمانی که پیراهنی از سمت یوسف برایش آوردند بینا شد لذا خانواده‌های شهدایی که در غربت به شهادت رسیدند و چشم انتظار حتی یک اثر کوچکی از فرزندشان هستند بدانند که مقام بالایی نزد پروردگار دارند.

مصطفی دهقان رجبی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان هم در این برنامه ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم اظهار کرد: در کل کشور یک هزار و ۱۱۸ شهید داریم که در دوران اسارت در زندان‌های بعثی به شهادت رسیدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۹ شهید متعلق به مرز و بوم استان کرمان و تعداد ۹ شهید از خانواده‌های شهرستان رفسنجان هستند که با تحمل سختی‌ها و رنج و مرارت‌ها در زندان بعثی به فیض شهادت نائل آمدند.

دهقان رجبی بیان کرد: به مرور در شهرستان‌های کشور کنگره ملی در حال برگزاری است تا اینکه در ۲۷ تیرماه کنگره  ملی شهدای غریب اسارت برپا خواهد شد.

در ادامه این برنامه احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب « آن ۲۳ نفر» که به همراه محسن برادرش در اوایل جنگ تحمیلی عازم جبهه شد، به بیان خاطراتی از دوران اسارت و شهدایی که در زندان‌های بعثی به شهادت رسیدند پرداخت و افزود: شهدایی که در اسارت شهید شدند نمایانگر تجلی اوج مظلومیت بود، آن‌ها طعم رنج و گرسنگی، درد و ناامنی و جراحت را به شدت چشیدند.

وی ادامه داد: در این اسارت نامه‌های عاشقانه بسیاری بین اسرا و خانواده‌هایشان رد و بدل و ارتباط دلی بین آن‌ها طنین انداز می‌شد.

یوسف‌زاده تصریح کرد: نامه‌ها را می‌توان دسته بندی کرد و حق آزادگان را که بخشی از عمر و زندگی‌شان را در اسارت گذراندند ادا کرد و منشوری از کشورداری را به منصه ظهور رساند.

به گزارش ایسنا، کنگره شهرستانی ۹ شهید غریب در اسارت در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، آزادگان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما