شناسهٔ خبر: 67555203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آمار مشارکت شهرستان های یزد در انتخابات اعلام شد

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: استان یزد با مشارکت حدود ۷۰ درصدی در مرحله‌ی دوم انتخابات، بعد از خراسان جنوبی، در صدر جدول میزان مشارکت انتخابات قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد، به برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد اشاره کرد و گفت: تعداد کل آرای مأخوذه استان یزد در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ۵۲۱ هزار و ۲۳۶ رأی بوده است.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه در استان یزد، سعید جلیلی ۲۵۵ هزار و ۶۹۰ رأی معادل ۴۹.۰۵ درصد آرا و مسعود پزشکیان ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ رأی معادل ۴۸.۶۸ درصد آرا را کسب کردند که برای استان یزد میزان مشارکت ۶۹.۴۴ ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد آرای باطله را ۱۱ هزار و ۷۹۶ رای عنوان کرد که ۲.۲۶ درصد آرا را شامل می‌شود.

عزیزی در ادامه درصد مشارکت مردم در ۱۲ شهرستان استان را تشریح کرد و گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری درصد مشارکت مردم شهرستان ابرکوه ۷۲.۳۱، شهرستان اردکان ۸۱.۳۵ و اشکذر نیز ۸۱.۵۵ بوده است.

وی ادامه داد: درصد مشارکت مردم بافق هم ۸۲.۳۴، بهاباد ۸۷.۶۴ و در شهرستان تفت مشارکت بالای صد یعنی ۱۳۶.۵۸ ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: مشارکت ۶۳.۹۸ برای اهالی شهرستان خاتم ومیزان مشارکت ۷۸.۶۸ برای مردم زارچ و ۷۶.۶۲ هم برای مردم مروست ثبت شده است.

عزیزی گفت: در شهرستان مهریز هم مشارکت ۱۰۹.۴۵ درصدی و در شهرستان میبد مشارکت ۷۷.۸۰ و در شهرستان یزد مشارکت ۵۵.۲۶ به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان گفت: از زحمات همه عوامل گرامی دخیل در انتخابات استان اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی انتظامی و نظامی، پشتیبانی معتمدان و اقشار مختلف مردم در هیات‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد و نیز روسا و اعضای محترم ستاد تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و تمام کسانی که برای برگزاری هرچه باشکوه تر دو مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال سلامت، امنیت و آرامش کوشا بودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما