شناسهٔ خبر: 67538936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدرنشینی مجدد یزدی‌ها در میزان مشارکت انتخابات صدرنشینی مجدد یزدی‌ها در میزان مشارکت انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: استان یزد با مشارکت حدود ۷۰ درصدی در مرحله‌ی دوم انتخابات، بعد از خراسان جنوبی، در صدر جدول میزان مشارکت انتخابات قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

عزیزی  رئیس ستاد انتخابات استان یزد به برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد اشاره کرد و گفت: تعداد کل آرای مأخوذه استان یزد در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ۵۲۱ هزار و ۲۳۶ رأی بوده است.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه در استان یزد، سعید جلیلی ۲۵۵ هزار و ۶۹۰ رأی معادل ۴۹.۰۵ درصد آرا و مسعود پزشکیان ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ رأی معادل ۴۸.۶۸ درصد آرا را کسب کردند که برای استان یزد میزان مشارکت ۶۹.۴۴ ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد آرای باطله را ۱۱ هزار و ۷۹۶ رای عنوان کرد که ۲.۲۶ درصد آرا را شامل می‌شود. عزیزی در ادامه درصد مشارکت مردم در ۱۲ شهرستان استان را تشریح کرد و گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری درصد مشارکت مردم شهرستان ابرکوه ۷۲.۳۱، شهرستان اردکان ۸۱.۳۵ و اشکذر نیز ۸۱.۵۵ بوده است. 

وی ادامه داد: درصد مشارکت مردم بافق هم ۸۲.۳۴، بهاباد ۸۷.۶۴ و در شهرستان تفت مشارکت بالای صد یعنی ۱۳۶.۵۸ ثبت شده است. رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت:مشارکت ۶۳.۹۸ برای اهالی شهرستان خاتم ومیزان مشارکت ۷۸.۶۸ برای مردم زارچ و ۷۶.۶۲ هم برای مردم مروست ثبت شده است.

 عزیزی گفت: در شهرستان مهریز هم مشارکت ۱۰۹.۴۵ درصدی و در شهرستان میبد مشارکت ۷۷.۸۰ و در شهرستان یزد مشارکت ۵۵.۲۶ به ثبت رسیده است. دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و مسعود پزشکیان با کسب (۱۶۳۸۴۴۰۳ رأی) اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

نهمین رئیس‌جمهور ایران، متولد ۱۳۳۳ و دارای مدرک فوق‌تخصص جراحی قلب است. پزشکیان از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.
وی ۵ دوره نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بود. پزشکیان نایب‌رئیس دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز بوده است.

نظر شما