شناسهٔ خبر: 67554512 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

نکات ضروری برای خرید سیسمونی و انتخاب کادو برای نوزاد

صاحب‌خبر -
نکات ضروری برای خرید سیسمونی
به طور کلی می توان گفت که لوازم ضروری نوزاد به ۹ دسته تقسیم می شوند:

      لوازم غذا خوری
از همان ابتدا لازم است تا برای تغذیه کودک خود را آماده کنید. حتی اگر می خواهید شیر خودتان را به نوزاد بدهید و یا ممکن است تصمیم به دادن شیر خشک به نوزاد خود داشته باشید. یک سری لوازم برای تغذیه کودک برای شیردهی و تغذیه ضروری است:
1.    شیشه شیر با سرشیشه های مناسب سن نوزاد
2.    فرچه شیشه شور
3.    شیر دوش
4.    ظرف نگهداری و یا ذخیره شیر
5.    رابط و پد سینه شیردهی
6.    کرم ترمیم کننده شقاق سینه
7.    صندلی غذا کودک
8.    پیشبند و آروغ گیر
9.    بالش مناسب شیردهی
10.    مایع و یا دستگاه استریل لوازم غذا خوری

      بهداشتی
مهم ترین لوازم بهداشتی برای کودک، پوشک است. این موضوع می تواند برای مادر کمی دلهره آور به نظر برسد. اما نیاز به دلهره نیست، فقط کافی است از قبل برخی از وسایل مورد نیاز را داشته باشید:
1.    داشتن پوشک یک بار مصرف با توجه به سایز نوزاد
2.    دستمال مرطوب
3.    کرم سوختگی برای تعویض پوشک
4.    کیسه مخصوص تعویض پوشک

      حمام
یکی از لذت بخش ترین کار ها برای والدین، حمام کردن نوزاد است. البته این موضوع تا زمانی است که بتوان از لیز خوردن نوزاد جلوگیری کرد. پس بهتر است قبل از اقدام برای حمام کردن نوزاد  برخی از لوازم ضروری حمام نوزاد را تهیه کنید:
1.    آسان شور و یا وان نوزاد
2.    شامپو سر و بدن بچه
3.    حوله کلاه دار نوزاد
4.    دستمال خشک کن نرم
5.    لوسیون آبرسان و کرم

      حمل و نقل
برای جابه جایی در سطح شهر و یا حتی سفر با نوزاد، نیازمند برخی از لوازم حمل و نقل می باشید. زیرا همیشه در آغوش گرفتن کودک می تواند موجب خستگی والدین بشود، پس لازم است تا گاهی استراحت کرده و با ایمنی بیشتر کودک خود را جابجا نمایید . لوازم مورد نیاز گردش و سفر کودک به شما کمک می کند تا با خیال راحت به گردش بروید.
1.    صندلی ماشین یا کریر کودک
2.    کالسکه مسافرتی و یا شهری
3.    ساک آغوشی
4.    تشک بازی مخصوص کودک

کادو برای نوزاد گل بچین

      ایمنی و مراقبت
نوزاد ها و کودکان نیز مانند افراد بزرگتر نیاز به نظافت و تمیزی دارند. پس برای جلوگیری از هرگونه مریضی برای نوزاد، وسایلی طراحی شده است که در هنگام خرید سیسمونی تهیه آن ها نیز  برای پدر و مادرها ضروری می باشد.
1.    سوهان ناخن و یا ناخن گیر
2.    دما سنج و یا تب سنج
3.    اسفنج و یا لیف حمام
4.    پستانک
5.    لثه شور یا مسواک

      لوازم مخصوص مادر
به غیر از نوزاد، برای دوران بارداری و بعد از زایمان، مادرها به یک سری لوازم آرم ضروری نیاز دارند. با این وسایل می توانند به راحتی از خود مراقبت نمایند. در ادامه یک لیست از وسایل مهم و ضروری برای زایمان معرفی می گردد . اما گاهی ممکن است برخی از وسایل در برخی از بیمارستان ها اضافه باشد. پس در صورتی که می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، بهتر است تا لیست مورد نیاز لوازم مخصوص مادر را از بیمارستان تحویل بگیرید.
1.    مدارک شناسایی
2.    لباس راحت در حین زایمان
3.    دمپایی و روپوش
4.    لباس جلو باز برای شیر دادن
5.    لباس خواب راحت، جوراب و حوله
6.    لوازم شخصی چون مسواک
7.    کرم ترمیم کننده ترک بارداری و شقاق سینه
8.    لوازم آرایشی مورد نیاز
9.    پد سینه و سوتین شیر دهی
10.    نوشیدنی، آب، تنقلات سالم
11.    پاور بانک یا کابل شارژ بلند

      پوشاک
لباس های نوزادی به دلیل سایز کوچکی که دارند بسیار زیبا هستند. اما همیشه زیبایی لباس برای سیسمونی مورد توجه قرار نمی گیرد. به طور کلی می توان گفت، لباس نوزاد باید به گونه ای انتخاب شود که نوزاد در همان روز های بدو تولد احساس راحتی و آرامش داشته باشد. لیست انواع پوشاک ضروری نوزاد به شرح زیر است:
1.    بادی آستین دار و بدون آستین نوزاد
2.    پیراهن و تیشرت نخ پنبه
3.    شلوار کشباف نوزادی
4.    سرهمی کلاه دار و جوراب دار
5.    لباس بیرون
6.    لباس گرم یا ژاکت
7.    دستکش و کلاه نوزادی
8.    جوراب
9.    پاپوش
10.    پتوی نوزادی مناسب فصل گرما و سرما

      لوازم اتاق خواب
بیشتر والدین علاقه زیادی به جذاب بودن دکوراسیون اتاق نوزاد دارند. اما این موضوع نیازمند لوازمی است که برای او بی خطر باشد و بتواند از نوزاد مراقبت کند. به همین دلیل نیز سعی داریم تا در ادامه شما را با برخی از لوزام ضروری اتاق خواب نوزاد آشنا کنیم:
1.    گهواره یا تخت کنار مادر
2.    انتخاب یک تشک استاندارد با سایز مناسب برای نوزاد
3.    ملافه برای تخت نوزاد
4.    تاب برقی یا همان گهواره
5.    میز تعویض پوشاک
6.    تشک تعویض پوشاک
7.    در صورتی که شاغل هستید از دوربین داخل اتاق استفاده کنید

      اسباب بازی
خرید اسباب بازی بسته به جنسیت و بازه سنی نوزاد صورت می گیرد. اما همواره انتخاب اسباب بازی برای سیسمونی کودک و نوزاد به برخی از عوامل مهم بستگی دارد. برای مثال اسباب بازی نباید قابلیت بلعیده شدن داشته باشد و یا حتی باید بررسی کنیم که اسباب بازی برای کودک حساسیت زا نباشد. اسباب بازی های مناسب کودک 1 تا ۶ ماهه:
1.    عروسک های زد حساسیت پولیشی
2.    اسباب بازی های چراغ دار، موزیکال و... با رنگ های ملایم جذاب
3.    کتاب های براق مخصوص نوزادان که توجه نوزاد را به خود جلب می کند
4.    آویز تخت نوزاد
5.    اسباب بازی های متحرکی که تمرکز نوزاد را به خود جلب می کند

سیسمونی نوزاد - گل بچین

توصیه های کاربردی برای والدین
در هنگام خرید سیسمونی برای کودک و نوزاد در نظر گرفتن برخی از نکات حائز اهمیت قرار می گیرد. توجه داشته باشید بهتر است از خرید لوازم غیر ضروری خودداری کنید. در بیشتر اوقات از یکسری لوازم غیر ضروری اصلا استفاده‌ای نمی شود. پس می توان گفت خرید چنین وسایلی فقط خرج اضافه روی دست والدین می گذارد. یک نکته بسیار مهم دیگر قبل از تهیه سیسمونی نوشتن یک لیست از وسایل مورد نیاز است، تا در هنگام خرید چیزی را از قلم نندازید.

انتخاب کادو برای نوزاد
انتخاب کادو برای سیسمونی کودک و نوزاد یکی از سخت ترین کار ها می باشد. زیرا یافتن یک کادو مناسب برای نوزادی که به تازگی به دنیا آمده، ذهن آدم را درگیر انتخاب بهترین و کاربردی ترین گزینه می کند. برای مثال با خود فکر می کنید که چه چیزی می تواند مناسب کادو برای یک نوزاد باشد؟ یا اینکه آیا واقعا کادویی که برای آن انتخاب کرده اید، مورد استفاده قرار می گیرد؟ تمامی این سوالات کار را برای افراد پیچیده می کند. با این حال سایت گل بچین به نشانی اینترنتی golbechin.com سعی دارد تا برخی از کادو های مناسب برای نوزادان را معرفی نماید. گل بچین با پیشنهاد کادو برای دختر ها و پسرها به شما کمک می کند تا این کار به راحتی انجام گیرد. وسایل زیادی برای تهیه کادو نوزاد از قبیل اسباب بازی ها، وسایل حمام، شیشه شیر، لباس و... وجود دارد که می توان بسته به سلیقه، آن ها را خریداری کرد.

چند ایده برای انتخاب کادو برای نوزاد
گل بچین ایده های بسیار مناسبی برای خرید کادو برای نوزاد پسر و دختر در نظر دارد:
1.    لباس: یکی از ساده ترین انتخاب کادو لباس است. بسته به جنسیت و سن نوزاد می توانید یک لباس مناسب انتخاب کنید.
2.    پاپوش،جوراب، کفش: انتخاب پاپوش، جوراب و یا کفش می تواند کمی سخت باشد. زیرا بسته به سن نوزاد تهیه هر یک از آن ها می تواند دشوار باشد. حتی گاهی مجبور به تعویض آن می شوید.
3.    وسایل حمام: وسایل حمام نیز انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه به کودک هستند. البته اگر می خواهید کادو شما زیبایی کودکانه را در خود حفظ کند، می توانید برای خرید وسایل حمام کودک از لوازمی خریداری کنید که بیشتر اشکال عروسکی روی آن ها استفاده شده باشد.
4.    دندان گیر: در کوتاه ترین زمان می بیند که نوزاد شروع به دندان در آوردن می کند. خرید دندانی به عنوان کادو می تواند بسیار مناسب باشد. دندانی به تسکین درد لثه نوزاد کمک می کند.
5.    اسباب بازی: با توجه به اینکه کودکان علاقه زیادی به اسباب بازی دارند، پس انتخاب اسباب بازی برای کودکان و نوزادان به عنوان کادو بسیار هوشمندانه است. البته توجه داشته باشید اسباب بازی باید به گونه ای انتخاب شود که بطور مثال قابل بلعیدن نباشد و خطری نوزاد را تهدید نکند.
6.    شیشه شیر و پستانک: امروزه والدین بیشتر از شیر خود، از شیر خشک استفاده می کنند. همچنین استفاده از پستانک نیز مورد توجه قرار گرفته است. پس خرید شیشه شیر و پستونک به عنوان کادو، انتخابی هوشمندانه محسوب می شود.

گل بچین بهترین سایت معرفی کادو
گل بچین یکی از بهترین سایت های معرفی کادو و هدیه در تمامی شرایط می باشد. هنگامی که با خود در این فکر بودید که چه ایده هایی برای خرید هدیه می توانند مناسب باشند از سایت گل بچین کمک بگیرید. گل بچین همراه همیشگی شما در شرایط پیچیده خرید کادو می باشد. توجه داشته باشید که خرید سیسمونی برای کودک و نوزاد به بررسی برخی از عوامل نیاز دارد. اگر نمی دانید برای سیسمونی کودک خود چه چیزی را خریداری کنید، پیشنهاد می شود حتما سایت گل بچین را بررسی نمایید.

نظر شما