شناسهٔ خبر: 67553832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار زنجان خبر داد

پیشرفت ۶۷ درصدی کانال ۱۷ شهریور زنجان

شهردار زنجان گفت: ساخت کانال ۱۷ شهریور در محور شهیدان کریمی ۶۷ درصد پیشرفت دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان درباره روند پیشرفت پروژه محور شهیدان کریمی اظهار کرد: نقطه شروع سلسله پروژه‌های محور شهیدان کریمی از طرف شرق، سه‌راه امجدیه است که این نقطه یکی از نقاط پر ترافیک غرب شهر است و در آینده بسیار نزدیک تبدیل به کورترین نقطه ترافیکی شهر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح سه‌راه امجدیه با یک اصلاح کلی و به‌صورت یک گردش مثلثی انجام می‌شود که برای تحقق این موضوع اصلاح کانال موجود در جنب این سه‌راه اقدام شد، افزود: علت اصلاح کانال ظرفیت نداشتن باربری ترافیکی آن بود که در همین راستا کانال مزبور با عنوان کانال معبر شهید پیرمحمدی در طول ۳۳۰ متر، به عرض ۵.۷ متر و به ارتفاع سه متر طراحی شد که خود به تنهایی یک پروژه بزرگ شهری به‌لحاظ حجم عملیات و میزان درگیری با معارضات تاسیساتی است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه قرارداد محور شهیدان کریمی با پیمانکار به صورت طرح و ساخت است و طراحی حین ساخت صورت می‌گیرد، افزود: وقتی که مشکل محور سه‌راه امجدیه احصا شد، بی‌درنگ پیمانکار شروع به طراحی کانال و اجرا کرد.

فیروزفر گفت: البته اجرای کانال ساده نبود و نیست، چرا که در جریان اجرای کانال با معارضات تاسیساتی بسیاری مواجه هستیم که در نهایت همکاری ارگان‌های خدمات‌رسان معارضات برطرف شد و در حال حاضر این کانال با پیشرفت بالاتر از برنامه مصوب در حال اجرا در نقاط ابتدایی و انتهایی خود در قسمت تقاطع با معبر شهید مطهری و معبر ۱۷ شهریور است.

وی با اشاره به اینکه این کانال در معبر شهید مطهری و ۱۷ شهریور به‌لحاظ زیرساخت‌های تاسیساتی بسیار استراتژیک است و با معارضات بسیاری مواجه هستیم که موجب شده اجرای کانال با احتیاط انجام شود، افزود: کار در این نقاط با حساسیت انجام می‌شود، اما به‌یقین با اجرای این کانال زیرساخت برای اصلاح هندسی سه‌راه امجدیه کامل می‌شود و پس از آن اصلاحات هندسی به مرحله اجرا وارد خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی کانال ۱۷ شهریور گفت: این کانال از زمان‌بندی تعیین شده ۱۳ درصد جلوتر است.

فیروزفر در تشریح ادامه کار اجرای کانال نیز گفت: با عنایت به نوسازی این کانال و پوشیده شدن آن تردد و ترافیک روی آن ممکن شده و لوپ مثلثی سه‌راه امجدیه به‌لحاظ ترافیکی کامل شده است که در آینده نزدیک شاهد شروع عملیات اصلاح هندسی در این لوپ خواهیم بود.

وی افزود: اجرای این کانال اگرچه در بعضی موارد موجب مشکلات ترافیکی موقت شده است، اما مسیرهای جایگزین برای آن تعریف و ترافیک از کنار معبر کانال در جریان بوده است.

نظر شما