شناسهٔ خبر: 66977658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار زنجان:

بافت قدیمی هسته مرکزی شهر زنجان موجب دشواری ترافیک شده است

شهردار زنجان گفت: بافت قدیمی هسته مرکزی شهر زنجان موجب دشواری ترافیک شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در هسته مرکزی شهر با مشکل جدی ترافیک مواجه هستیم که برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه مشاوری در زمینه ساماندهی معضل عبورومرور در این محور را مطالعه کرده است.

وی تصریح کرد: امروزه تعریض خیابان‌های اصلی هسته مرکزی شهر امکان‌پذیر نیست و برای رفع مسائل ترافیکی و پاسخ‌گویی به نیاز شهروندان گشایش معابر فرعی انجام می‌شود.

شهردار زنجان بافت قدیمی هسته مرکزی شهر و گسترش پیدا نکردن آن را یکی از معضلات جدی و موجب ایجاد ترافیک در این منطقه دانست و افزود: با وجود گسترش شهر، افزایش جمعیت و خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، مرکز شهر زنجان در بافت قبلی خود باقی‌مانده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس وسعت بالای بافت فرسوده و مناطق غیررسمی شهر زنجان توجه به اصلاح معابر را برای تسهیل در تردد ضروری کرده است.

فیروزفر با تاکید بر لزوم بازآفرینی پایدار شهری، گفت: روان‌سازی ترافیک یکی از راهبردهای اصلی شهرداری است که به‌همین منظور اصلاح هندسی و بازگشایی بعضی معابر سطح شهر در دست انجام است.

شهردار زنجان مساحت این شهر را شش هزار و ۱۷۰ هکتار با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۷۰۰ هکتار به بافت‌های فرسوده و اسکان غیررسمی مربوط می‌شود که بیش از ۱۴۶ هزار نفر را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه برای کاستن از بار ترافیک، چند پارکینگ طبقاتی در حال حاضر در هسته مرکزی شهر در دست احداث است، اضافه کرد: بازگشایی هفت معبر فرعی در سطح شهر نیز از برنامه‌های سال گذشته شهرداری زنجان بود.

نظر شما