شناسهٔ خبر: 67553210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون ویژه آب شورای شهر اصفهان:

پروژه‌های انتقال آب به اصفهان در دولت چهاردهم تسریع شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان بر تسریع در اجرای پروژه‌های انتقال آب دریا و جنوب استان به اصفهان توسط دولت چهاردهم تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ در نطق میان‌دستور صدوچهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: امیدواریم در این ماه با شور و شعور حسینی فرصت‌هایی را برای تبیین و روشنگری مبانی نهضت امام حسین (ع) فراهم کنیم؛ شرایط خوبی برای هیئت‌ها در این زمینه برقرار است و امیدواریم این شور و شعور به نحو مطلوبی در شهر اصفهان فراهم شود.

وی با تقدیر از مردم ولایت‌مدار ایران و اصفهان به پاس حضور چشمگیر در انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مردم اصفهان به نحو مطلوبی در سطح کشور درخشیدند؛ این حضور قدرتمندانه بود که خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری را برآورده کردند، البته اعداد و ارقام گویای این مطلب است و رأی آنان نیز در کشور درخشید و نشان از یک انسجام درونی میان مجموعه نیروهای انقلاب است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوران رقابت تمام شد و دوران همراهی آغاز شد؛ ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر آمادگی داریم که در جریان انجام منویات عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان اصفهان انجام شد، اما نتوانستیم آن طور که لازم بود به استحضار مردم برسانیم؛ از جمله این اتفاقات در حوزه آب بوده است، اما آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نرسیده است، ادامه داد: تبلیغات مهم است، اما مهم‌تر از آن اصل عمل است؛ انتقال آب از دریا و انتقال آب از جنوب استان اقدام عظیمی است که با تلاش جهادی پیگیری می‌شود.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه درباره انتقال آب از جنوب استان باید هم‌فکری بهتر و بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت فنی و تخصصی خوبی آغاز شده است و باید در مدت باقی‌مانده با سرعت بیشتر دنبال شود.

وی ادامه داد: مدیریت آینده استان اگر همچون قبل عمل کند، اصفهان همین وضع را خواهد داشت، اما امیدواریم این اتفاق نیفتد و کاری که در دولت رئیس‌جمهور شهید کارستان بود، در دولت آینده نیز با سرعت چشمگیر دنبال شود تا نتیجه آن سبب زنده شدن زاینده‌رود باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این پروژه مسائل حاشیه‌ای خود را دارد، اما امیدواریم مدیریت جدید به این نکته توجه کند که آب برای جاری شدن زاینده‌رود هزینه شود؛ مشکلات آلایندگی و تالاب گاوخونی مسائلی است که به نوعی سبب خفگی اصفهان شده است ، اما انتقال آب اقدام مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از شهردار اصفهان درخواست داریم که نسبت به نگاه مردم به اقدامات انجام شده توجه ویژه داشته باشد؛ خدمات زیادی صورت گرفته است، اما اگر نتوانستیم به عموم مردم این اقدامات را اطلاع‌رسانی کنیم، مطلوب نیست، ادامه داد: در حالی که این تلاش‌ها در مجموعه‌های نخبگانی بیان می‌شود و باید به اطلاع عموم مردم نیز برسد.

نادرالاصلی گفت: طرحی همچون زیرگذر حصه می‌توانست آورده خوبی برای مردم اصفهان داشته باشد، اما متوجه نشدیم که چه اتفاقی برای این پروژه افتاد و پاسخی نیز ندادند؛ طرح‌های دیگری از جمله ظهرآبادی و پردیس‌های مختلف نیز باید در اولویت قرار گیرد، زیرا شیرینی آن زمانی است که به مرحله عمل برسد و درخواست داریم این اقدامات به اطلاع مردم برسد.

نظر شما