شناسهٔ خبر: 67552776 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

راهنمای از بین بردن بوی نامطبوع مبلمان چرمی

اتاق نشیمن خود را با مبلمان چرمی گران قیمت تزئین کرده اید تا از ابهت و جذابیت آن لذت ببرید اما بوی بدی در اطراف مبل تان به مشام می رسد؟

صاحب‌خبر -

اتاق نشیمن خود را با مبلمان چرمی گران قیمت تزئین کرده اید تا از ابهت و جذابیت آن لذت ببرید اما بوی بدی در اطراف مبل تان به مشام می رسد؟

نترسید. زیرا حتی گران قیمت ترین مبلمان چرمی نیز می توانند گهگاه بوهای ناخوشایندی به خود بگیرند. برای مراقبت بهتر از مبلمان تان بهتر است حداقل سالی یکبار از خدمات مبل شویی زنجان استفاده کنید.

درست مانند یخچال، فرش و …، مبلمان چرمی نیز نیاز دارند هر چند وقت یکبار شستشو شده تا بوی خوب خود را حفظ کنند.

اما چگونه می توانید مبلمان چرمی خود را از شر این بوهای ناخواسته خلاص کنید تا طراوت را به فضای خود بازگردانید؟

بهترین مبل شویی زنجان

چرا مبلمان چرمی شما بوی بدی می دهد؟

ابتدا بیایید دلایل اصلی که باعث می شوند مبلمان چرمی شما بوی بدی به خود بگیرند را با هم بررسی کنیم.

اولاً بهتر است بدانید که ماهیت متخلخل چرم باعث می شود که بوهای نامطبوع همچون بوی غذاها یا حتی بوی بدن انسان در آن به دام افتاده و همانجا ماندگار شوند.

فراتر از آن، کپک ناشی از رطوبت نیز می تواند عاملی برای ایجاد بوی بد در مبل چرمی شما باشد.

اما نگران نباشید!

به یاد داشته باشید که به طور طبیعی مقدار زیادی از بوها به مرور زمان از بین می روند. بنابراین در بسیاری از موارد، نیازی نیست که مبل خود را معطرکنید. پس با نگهداری مناسب، می توانید با بوهای نامطبوع مبل چرمی خداحافظی کنید. اما اگر به هر دلیلی مبلمان تان بوی بد به خود گرفته بهتر است پیش از هر اقدامی از خدمات مبل شویی تبریز استفاده نمایید.

چگونه بوی بد مبلمان چرمی را از بین ببرید؟

اما دقیقاً چگونه می توانید خودتان کاری کنید که از شر بوی چرم خلاص شوید؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوهای نامطبوع مبل وجود دارد که هر کدام از این روش ها، اثربخشی متفاوتی دارند.

جدای از اینکه همواره می توانید به سرعت و به راحتی از خدمات مبل شویی شیراز استفاده کنید، مراحل آزموده شده زیر نیز برای بازگرداندن بوی خوب به مبلمان چرمی می توانند به شما کمک کنند:

منبع بو را شناسایی کنید

اولین قدم برای مقابله با بوهای نامطبوع مبلمان چرمی این است که منبع بو را پیدا کنید.

چند لحظه وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا اثری از غذا، خوراکی، آبمیوه، کپک زدگی یا هر ماده ی دیگری روی مبل تان می بینید.

با شناسایی منبع بو، می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

با ملایمت سطح مبل چرمی را تمیز کنید

تمیز کردن ملایم سطح مبلمان چرمی برای از بین بردن موثر بوی بد، ضروری است.

با استفاده از یک پارچه مرطوب شده به کمک آب و صابون، مناطق آلوده شده را با ملایمت پاک کنید. پس از آن، با یک برس نرم به آرامی سطح چرم را ماساژ دهید تا بوهای بد از بین رفته و مبل شما تازه شود.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که انواع مختلف چرم به روش‌های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند. بنابراین ضروری است که نوع چرم به کار رفته در مبلتان را بدانید. به عنوان مثال چرم آنیلین و نیمه آنیلین ظریف تر از انواع چرم پیگمنت بوده و تمیز کردن آن نیازمند توجه و دقت بیشتری است.

با توجه به این موضوع، حتماً ابتدا باید محصولات تمیزکننده مورداستفاده را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از مبلتان تست کنید و سپس در صورتی که مشکلی به وجود نیامد، از آن برای روی مبل استفاده کنید. همچنین بهتر است همیشه یک پاک کننده چرم ملایم با pH متعادل در دسترس داشته باشید تا برای تمیز کردن مبلمان تان از آن استفاده کنید.

داروهای خانگی برای از بین بردن بو را امتحان کنید

اگر راه‌ حل‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید نیز مشکلی نیست. می توانید از انواع مواد طبیعی برای از بین بردن بوی مبل چرمی استفاده کنید.

به عنوان مثال مخلوط آب و سرکه به نسبت مساوی می تواند یک پاک کننده قوی و در عین حال ملایم برای مبل شما باشد. فقط کافیست با یک دستمال از این محلول روی نقاط درگیر بمالید و پس از چند دقیقه به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید.

جوش شیرین نیز گزینه دیگر شماست. آن را روی سطح چرم بپاشید. اجازه دهید چند ساعت بماند تا بوها را جذب کند. سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

از خدمات تمیز کردن مبل حرفه ای استفاده کنید

هنگامی که:

  • روش‌های گفته شده قبلی نتایج مطلوبی به همراه نداشت
  • خودتان، زمان انجام این کار را ندارید
  • یا تخصص لازم را ندارید و به دلیل گران قیمت بودن مبل تان فکر می کنید بهتر است خودتان وارد عمل نشوید

بهتر است از خدمات حرفه ای مبل شویی در منزل استفاده نمایید.

متخصصان مبل شویی در محل با دانش، تجربه و تجهیزات تخصصی لازم می توانند در از بین بردن موثر بوی بد مبلمان چرمی به خوبی وارد عمل شوند. مبل‌شویی‌های حرفه‌ای تخصص لازم را برای ارزیابی نوع چرم و انتخاب روش‌های تمیز کردن مناسب دارند و می توانند بدون آسیب، مبل تان را عمیقا تمیز کنند.

مبل شویی تبریز

با خدمات مبل شویی در محل، فضای خود را احیا کنید

فرآیند تمیز کردن و شستشوی مبل چرمی در خدمات مبل شویی در منزل زنجان با یک بازرسی کلی آغاز می شود. سپس بهترین روش برای شستن مبل چرمی شما توسط تکنسین های مبل شویی در اصفهان انتخاب شده و با تکنیک های مناسب، در پیش گرفته می شود.

پس از فرآیند تمیز کردن عمیق با دستگاه های اتوماتیک و حرفه ای، مراحل ضدعفونی، بوزدایی و محافظت از چرم نیز انجام می شود. به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که مبل شما به بهترین شکل تمیز شده و بوهای آن نیز کاملا از بین رفته است.

وقتی یک قالیشویی حرفه ای را برای دریافت خدمات مبل شویی در محل انتخاب می کنید، می توانید به کارشناسان آن اعتماد کنید. همچنین می توانید مطمئن باشید که مبل شما احیا شده و نه تنها پاکیزگی به محل شما باز می گردد بلکه طول عمر مبل تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما