شناسهٔ خبر: 67552499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی در پارلمان کودک ضمن مشارکت در بحث مدیریت شهری ایده و پیشنهاداتی در حوزه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهر با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست اعضای پارلمان کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی با محمود مرادی نراقی استان مرکزی به همراه معاونان و کارشناسان تیرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر اراک برگزار شد .

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

در این نشست احسان منصوری مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان مرکزی ،عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ،سخنگو و عضو شورای اسلامی شهراراک ،معاون فرهنگی ،کارشناسان حراست و روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی به همراه رضوان پورمحمدی کارشناس مسئول فرهنگی کانون و تسهیل گر برنامه های پارلمان کودک حضور داشتند و مهمان ویژه این نشست دکتر پژوهان مدیر پروژه شهرهای دوستدار کودک به صورت مجازی در نشست پارلمان کودک مشارکت داشتند .

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

احسان منصوری مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت: مطابق با درخواست اعضای پارلمان کودکبرنامه ریزی و هماهنگی های لازم انجام شد تا امروز پارلمان کودک مهمان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشند و در این جلسه گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین مدیران و کودکان شکل گرفت

وی افزود: در این جلسه اعضای پارلمان ایده‌های بسیار خوبی در حوزه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهر ارائه کردند که مورد استقبال قرار گرفت و مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز این پیشنهادات را بسیار ارزشمند دانست و قول  دادند که عملیاتی شود

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

عباس خسروانی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهراراک در این نشست درباره ایده مشارکت کودکان در مدیریت شهری اظهار کرد و گفت: امروزه مشارکت طلبیدن کودکان در مدیریت شهری و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به یک ایده جذاب جهانی تبدیل شده است و می‌تواند اثر به‌سزایی در بهبود مدیریت شهری و زیست‌پذیر کردن شهرها برای کودکان داشته باشد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از جمعیت شهر اراک را کودکان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل ما باید صدای این قشر را بشنویم و بدانیم که چه نیازمندی‌هایی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: برای اینکه شهر برای کودکان دوست داشتنی باشد باید بتوانند نیازهای خاص خود را در شهر تأمین کنند و چه کسی بهتر از خود آن‌ها می‌تواند این نیازمندی‌ها را بیان کند و به تصمیم گیران و مدیران شهری منتقل کند.

خسروانی تصریح کرد: شورا در سال سوم بنا را بر دیدارهای حضوری اعضای پارلمان کودک با مدیران اجرایی شهر گذاشته تا هم یک ارتباط دوسویه برقرار شود و هم کودکان ایده‌ها و مطالبات خود را از نهادهای مختلف که در ساختن شهر سهیم هستند ارائه دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در پایان گفت:  کودکان بهترین حافظان میراث فرهنگی شهر هستند و تنها راه پاسداشت میراث‌ فرهنگی آموزش کودکان است.

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

محمود مرادی نراقی در نشست پارلمان کودک شهر دوستدار کودک گفت: شنیدن صدای کودکان، راهی به سوی آینده‌ای پایدار برای آن‌هاست.

وی افزود: ساخت انیمیشن‌ها و بازی‌های یارانه‌ای جذاب می‌تواند به عنوان ابزاری سودمند معرف تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به بهترین شکل برای کودکان باشد.

او تصریح کرد: آموزش در کلاس‌های درس و مدرسه با موضوع فرهنگ، تاریخ و معرفی آداب و رسوم و همچنین بناهای تاریخی برای کودکان بسیار مفید و سودمند است و این موضوع با همکاری آموزش و پرورش تسهیل می‌شود.

مرادی نراقی دعوت از کارشناسان و مدیران در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در کلاس‌های درس و مدرسه برای کودکان بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای اردوهای دانش‌آموزی می‌توانیم معرف جاذبه‌ها و قنات‌های تاریخی و معرف استان خود برای کودکان باشیم.

در پایان این نشست با طرح چند سوال مرتبط در حوزه تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم استان به کودکانی که پاسخ صحیح دادند جوایزی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی اهدا شد و همچنین به رسم یادبود به تمام کودکان حاضر در این جلسه، بسته فرهنگی گردشگری اهدا شد.

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

نظر شما