شناسهٔ خبر: 67552270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهرداری اصفهان همگام با هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی

دستیار شهردار در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر همچون گذشته در ایام محرم سال جاری در کنار هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی خبوشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرارسیدن م محرم‌الحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: شهرداری اصفهان همچون گذشته در ماه محرم سال جاری نیز در کنار هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی خواهد بود.

وی افزود: با دستور شهردار اصفهان، سال جاری نیز خادمان مردم در مجموعه شهرداری به‌صورت تمام‌قد و تمام‌وقت در خدمت هیئت‌های مذهبی هستند.

دستیار شهردار در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران شهری با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی این کلان‌شهر در هفته گذشته تاکید کرد: در این نشست سه‌ساعته که با حضور شهردار اصفهان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، مدیران مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با هیئت‌ها مرتبط هستند، همچون معاونت‌های خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی، سازمان‌های اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، مدیریت پسماند و زیباسازی، ادارات کل ارتباطات و پیشگیری و رفع تخلفات شهری به بیان برنامه‌های خود در ایام محرم‌الحرام پرداختند.

خبوشانی گفت: در این نشست به بعضی سوالات و درخواست‌های اعضای هیئت‌های مذهبی پاسخ داده شد و بعضی مشکلات و نگرانی‌های آن‌ها پس از مطرح شدن، در جلسه رفع شد.

دستیار شهردار در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت پسماند در ایام محرم روزهای پرکاری را در پیش دارند، از این‌رو توصیه‌های لازم را به هیئت‌های عزاداری ارائه کردند.

وی با اشاره به برگزاری آئین ویژه سیاه‌پوشی شهر در پنجشنبه گذشته (چهاردهم تیر) ادامه داد: سیاست شهرداری این کلان‌شهر همچون سال گذشته همراهی و تسهیلگری مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی است.

خبوشانی گفت: روز پنجشنبه (چهاردهم تیر) برای سومین سال متوالی آئینی تحت عنوان سیاه‌پوشی شهر با حضور تعدادی از پیشکسوتان، پیرغلامان و ذاکران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور شهردار، مدیرکل سازمان تبلیغات استان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم فرمان آغاز سیاه‌پوشی شهر صادر شد و از روز پنجشنبه تمام معابر اصلی شهر به نام امام حسین (ع) و پارچه‌های مشکی مزین شده است.

دستیار شهردار در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد شهرداری اصفهان تاکید کرد: فضای عمومی شهر نیز به حالت سیاه‌پوشی و عزا در آمده است.

وی افزود: در همایش هیئت‌های مذهبی هم که شنبه گذشته در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار شد، برخی مدیران شهری به بیان نکات و توصیه‌های لازم در بخش‌های ایمنی و رعایت نظافت معابر به‌ویژه اطراف موکب‌ها و حسینیه‌ها پرداختند.

خبوشانی گفت: امیدواریم محرم خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم و شاهد حضور پرشور مردم و عزاداران حسینی در مراسم عزاداری باشیم.

نظر شما