شناسهٔ خبر: 67551976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی: شانس توافق تل‌آویو با حماس، بیش از همیشه است

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر نوشت که اکنون شانس توافق این رژیم با حماس، بیش از همیشه‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به مذاکرات پیش رو بین رژیم اسرائیل و مقاومت فلسطین، نوشت که این مذاکرات فرصتی عالی برای تبادل اسرا و پایان دادن به وضعیت وخیم صهیونیست های مقیم شمال سرزمین های اشغالی است.

این رسانه صهیونیستی با بیان اینکه «این بار شانس دستیابی به توافق، بیش از همیشه است»، افزود: این توافق می تواند به بازگشت اسرا منجر و مانع گسترش جنگ با لبنان شود.

هاآرتص با اشاره به دیدار اخیر وزیر جنگ رژیم اشغالگر با خانواده های اسرای صهیونیست نوشت: «یوآو گالانت» به خانواده ها گفت که توافق نزدیک است.

این رسانه صهیونیستی افزود: گالانت تنها کسی نیست که این دور از مذاکرات برای آتش بس را جدی می داند، بلکه همه اعضای تیم اسرائیل از جمله نمایندگان موساد، شین بت و ارتش معتقدند که این بار می توان مواضع طرفین را به یکدیگر نزدیک کرد.

هاآرتص همچنین مدعی شد که هیات حماس در دیدار اخیر خود از لبنان، به حزب الله اطلاع داده که با آتش بس موافق و حزب الله نیز از آن استقبال کرده است.

این روزنامه چاپ تل آویو نوشت: توافق با حماس و توقف جنگ یا مرگ اسرا و جنگ فراگیر تنها گزینه های تل آویو هستند و افکار عمومی نباید اجازه دهند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و متحدانش در راست افراطی این فرصت را هدر دهند.

هاآرتص از تهدید کابینه نتانیاهو توسط کمیته خانواده های اسرای صهیونیست نیز خبر داد و نوشت: خانواده های اسرا تهدید کردند که در صورت از دست رفتن فرصت توافق، میلیون ها معترض را به خیابان ها خواهند کشاند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، در ادامه مذاکرات غیرمستقیم بین تل‌آویو و مقاومت فلسطین، هیات‌های مذاکره کننده این رژیم فردا (دوشنبه) به دوحه، پایتخت قطر و قاهره، پایتخت مصر می روند.

ماه‌هاست که میانجی‌ها به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین که تبادل اسرا بن دو طرف و آتش‌بس را تضمین کند، تلاش می‌کنند.

با این حال، تلاش‌های میانجی‌ها به دلیل خودداری نتانیاهو از پاسخگویی به درخواست‌های مقاومت فلسطین برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.

پیشتر در ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما تل آویو آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد، انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی پس از ۹ ماه به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما