شناسهٔ خبر: 67551627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چمران: فکر می‌کنم در دولت جدید کارها با گشایش بیشتری پیش برود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌گوییم در دولت قبل در حوزه حمل و نقل عمومی مشکل نداشتیم اما با تلاش مشکلات حل می‌شد و البته فکر می‌کنم در دولت جدید نیز نه تنها مشکلی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی پیش نیاید بلکه کارها با گشایش بیشتری جلو برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه جلسه دویست و چهل و هفتم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌گوییم در دولت قبل در این حوزه مشکل نداشتیم اما با تلاش مشکلات حل می‌شد.

رییس شورای شهر تهران افزود: حمل و نقل عمومی مال مردم است و به نفع هر دولتی است از تلاش‌های صورت گرفته در این بخش حمایت کند.

چمران ادامه داد: البته فکر می‌کنم در دولت جدید نه تنها مشکلی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی پیش نیاید بلکه کارها با گشایش بیشتری جلو برود.

شهردار تهران برای ارائه گزارش به صحن شورا می‌آید

وی با بیان اینکه هنوز شهردار را ندیده‌ام اما گزارشاتی از سفری که اخیرا تیم شهرداری به چین داشتند دریافت کردم، اظهار کرد: شهردار به شورا دعوت خواهد شد تا گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه قطارهای تولیدی در چین تایید شده و اگر مشکلی ایجاد نشود بهمن ماه اولین رام وارد کشور می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا چند ماه آینده وارد خواهد شد و دیگر اقدامات مکاتبات و طی فرآیندهای اداری بود که صورت گرفت.

ورود تراموای چرخ لاستیکی سه کابین

چمران با تاکید بر اینکه هنوز تراموا برای ما جدی نیست، یادآور شد: البته تراموای مورد بحث با تراموای ریلی متفاوت است، تاکید ما این بوده که تراموای آزمایشی حتما چرخ لاستیکی باشد و در واقع اتوبوس دو کابین به شکل سه کابین طراحی شده و با توجه به اینکه طول زیادی دارد و باید مستقیم حرکت کند در خطوط بی آر تی فعالیت کند.

وی همچنین تاکید کرد: این تراموا با توجه به خط کشی‌هایی که صورت گرفته می‌تواند تردد کند؛ حتی بدون راننده هم قابلیت تردد دارد اما با توجه به شرایط معابر تهران حتما با راننده تردد خواهد کرد. ‌

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اخیر رونمایی و بهره‌برداری شد، گفت: این اتوبوس‌ها در جنوب شرق و جنوب غرب پایتخت در حال استفاده هستند.

استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از دوچرخه در معابر شهر با تاکید بر اینکه ما گفتیم که شهرداری از دوچرخه‌های دپو شده استفاده کنند، افزود: ما این روند را دنبال خواهیم کرد که شهروندان بتوانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به حواشی که مطرح شده در ارتباط با تغییرات مدیریتی نباید توجه کرد، گفت: البته این اتفاقات پیش از این هم رخ داده و نمی‌توان آن را کارزار دانست، اینکه امضا جمع کنند دلیل بر برکناری نیست و شورا تعیین می‌کند چه اتفاقی بیافتد چون گاهی تغییر مدیریت‌ها به نوعی نتیجه‌ای جز متوقف شدن کار ندارد. ‌

به گفته وی، ممکن است عده‌ای ۳۰۰ هزار امضا بیاورند تا کسی دیگر انتخاب شود اگر قرار بر کارزار باشد باید برای رییس جمهوری هم انجام شود، مگر برای انتخاب رییس جمهور آمریکا بارها کارزار برای تغییر ایجاد کردند، اتفاقی افتاد؟ او همچنان در حال کار است.

نظر شما