شناسهٔ خبر: 67551408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد ۵۸ درصدی مرسولات پستی در قزوین

مدیرکل پست استان قزوین از رشد ۵۸ درصدی مرسولات استان قزوین خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری میزان مرسولاتی که از استان‌های دیگر به حوزه پست استان وارد و توزیع شده‌، نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

ناصر مرادی نرگسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه استان قزوین دارای ۷۰ نفر مأمور توزیع مرسولات پستی در سطح نواحی شهری است، اظهار کرد: به‌طور میانگین ماهیانه ۱۷۵ هزار مرسوله پستی را جابه‌جا می‌کنند و اگر در زمینه خدمات پستی اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد، مبادلات بیشماری را توسط این سازمان می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه در حوزه کارهای پستی باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود، افزود: در حال حاضر شش مرکز شهرستان در سطح استان در امور پستی فعال است که ۲۵ واحد پستی دولتی، ۶۰ دفتر خدمات ارتباطی و ۱۴۲ دفتر نمایندگی پستی روستایی در زیر مجموعه اداره کل پست استان فعالیت می‌کند که مجموعه آن‌ها ۲۲۷ واحد پستی است.

مدیرکل پست استان قزوین از رشد ۵۸ درصدی مرسولات استان قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال جاری میزان مرسولاتی که از استان‌های دیگر به حوزه پست استان وارد و سپس توزیع شده‌، نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

مرادی نرگسی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که روزانه به‌طور میانگین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مرسوله در استان دریافت و تا ۶۰۰۰ مرسوله دیگر از استان‌های دیگر به استان قزوین وارد می‌شود، در واقع روزانه بیش از ۱۰ هزار مرسوله دریافت، توزیع یا به سایر نقاط ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از خودپستچیگری پرهیز کنند، ادامه داد: برخی افراد در حوزه کسب‌وکار برای آن‌که هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کند برای خود پیک منصوب می‌کنند در حالی که این اقدام هزینه‌های دیگری برای کشور ایجاد می‌کند.

مدیرکل پست استان قزوین با بیان اینکه ۹۶ دستگاه اجرایی در استان با اداره کل پست قرارداد دارند که انتظار می‌رود این میزان افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل دارای سرویس‌های متعددی است، ضریب خطا در آن‌ها اندک است و توصیه می‌شود شهروندان همچون گذشته به این مجموعه اعتماد کنند و به جای خودپستچیگری برای انجام مبادلات از ظرفیت‌های این اداره کل استفاده کنند.

مرادی نرگسی اضافه کرد: اداره کل پست استان قزوین در زمینه انجام کارهای نیابتی، یعنی انجام کار بدون حضور، ظرفیت‌هایی دارد، در این زمینه تاکنون شش قرارداد نیابتی با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است و آماده افزایش این قراردادها هستیم، در این صورت بستر فعالیت افراد خودپستچیگری که بدون نظارت لازم است محدود شده و هزینه‌های مشتریان پستی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بودجه و اعتبارات این اداره کل در حوزه‌های مختلف نیازمند افزایش است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ دستگاه از ساختمان‌های این اداره کل متروکه غیرقابل استفاده است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

مدیرکل پست استان قزوین گفت: همین امر سبب محدودیت در اجرای کارها شده است که امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اختصاص اعتباراتی ویژه در راستای نوسازی ناوگان پستی و توسعه فضاهای فیزیکی با ما همکاری کند.

مرادی نرگسی تکمیل پروژه جی‌نف را عمده برنامه دستگاه متبوعش دانست و افزود: تکمیل اطلاعات تمام نقاط ۲۸ شهر استان قزوین انجام شده است که به‌منظور آمادگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۴۰۵ که به‌صورت غیرحضوری مأموران با استفاده از اطلاعات مکانی کدپستی و کد ملی افراد با لینک اطلاعات صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پست استان قزوین تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل اطلاعات مکانی استاندارد در همه نواحی روستایی استان را متعهد شده است.

نظر شما