شناسهٔ خبر: 67946440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد:

کار جهادی برای ازدواج آسان باید صورت گیرد

زهره گودرزی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: کار جهادی برای ازدواج آسان باید صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید نصرت اله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جامعه به سمتی رفته که تجمل گرایی، مهریه سنگین و چشم هم چشمی وجود دارد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که در این راستا نیاز به کار بیشتری است و باید کار جهادی در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی اداره تبلیغات اسلامی ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در ایام محرم ۴۰۰ مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان داشتیم که یکی از کارهای آنها در راستای ترویج ازدواج آسان بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با بیان اینکه برای ازدواج به هنگام و آسان باید کار اساسی در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها صورت گیرد، افزود: دختران و پسرانی که در معرض ازدواج هستند با شرایطی که در کشور با فضای مجازی و ماهواره به وجود آمده سن بلوغ را به شدت کاهش داده اما کاری در این راستا انجام نشده است.

موسوی بیان کرد: آموزش و پرورش باید به صورت ویژه به این مهم بپردازند و برای تک تک افراد که در دوره سوم و چهارم مقطع متوسطه هستند کارگاه‌هایی را در طول سال برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج یک سن خاص دارد اگر آن از سن بگذرد تمایل فرد به ازدواج کم می‌شود، افزود: برای آموزش و فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جای کار وجود دارد چون بعضی از جوانان به بهانه تحصیلات ازدواج را عقب می‌اندازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اضافه کرد: اگر فرد به سبک زندگی ایرانی اسلامی برگردد می‌توانند با همین وام ازدواج که پرداخت می‌شود اگر اهل قناعت و ساده زیستی باشند زندگی مشترک را شروع و ازدواج کنند.

انتهای پیام

نظر شما