شناسهٔ خبر: 67550789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل منازل وزیران کابینه نتانیاهو در «روز فلج بزرگ»

زینب غلامی

صهیونیست‌ها بار دیگر امروز (یکشنبه) تظاهراتی را علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرده و خواهان معامله تبادل اسرا با حماس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صهیونیست‌ها تظاهراتی را در مناطق مختلف اراضی اشغالی آغاز کرده و خواهان برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست در تل‌آویو در تظاهراتی که خواستار انعقاد قرارداد مبادله اسرا و سرنگونی دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر هستند، شرکت کردند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد معترضان صهیونیست خواهان معامله تبادل اسرا با حماس شدند.

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در «روز فلج بزرگ» اعتراضات در اراضی اشغالی

به گفته این خبرنگار، معترضان خیابان اصلی منطقه تل‌آویو بزرگ (ایالون) در مرکز اراضی اشغالی را بستند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: معترضان در مقابل منازل ۱۸ وزیر و عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود تجمع کرده و خواهان سرنگونی نتانیاهو و کابینه وی و معامله تبادل اسرا شدند.

رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد: هفت تظاهرکننده علیه دولت نتانیاهو در مناطق مختلف دستگیر شدند.

وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی نیز درباره اعتراضات امروز گفت: تظاهرات خشونت آمیز شده است و من از مشاور حقوقی دولت انتظار دارم تحقیقاتی را در مورد تحریک علیه نتانیاهو آغاز کند.

مسدود کردن بزرگراه‌ها

به گفته این خبرنگار، این تظاهرات شامل تجمع و بستن مسیرهای مناطق مختلف در «روز فلج بزرگ» است.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان شامگاه شنبه نیز با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو خواستار انجام توافق تبادل اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت به مناسبت نهمین ماه جنگ، تظاهراتی در برابر منازل وزرا و اعضای کنست از ائتلاف حاکم ترتیب داده شد و پس از آن راه‌ها و تقاطع‌ها به صورت متوالی بسته شدند.

براساس این گزارش از مناطق مختلف و همچنین تظاهرات‌هایی در قدس اشغالی و تل‌آویو در اواخر امروز به منظور درخواست بازگشت اسیران، برگزاری انتخابات فوری و تغییر دولت برگزار خواهد شد.

معترضان صهیونیست

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند در این تظاهرات، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حضور داشت.

منابع خبری رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند ۲۰۰۰ نفر از تظاهرکنندگان در مقابل منزل شخصی نتانیاهو در شهر قیساریه تجمع کرده و علیه او شعار سر دادند.

آتش زدن لاستیک‌ها در اعتراضات

صهیونیست‌ها نتانیاهو و کابینه تندرو وی را مقصر شکست در جنگ غزه و درگیری با حزب‌الله لبنان می‌دانند.

مسدود کردن خیابان‌ها توسط معترضان

شکست ارتش رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو در دستیابی به اهداف جنگ انتقادهای داخلی از کابینه وی را تشدید کرده است و ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار کناره‌گیری وی از نخست‌وزیری و برگزاری انتخابات هستند.

انتهای پیام

نظر شما