شناسهٔ خبر: 67550706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه گروهی ده هنرمند نقاش و مجسمه ساز در «پارسیان آزادی»

هنرمندانی داریم که هیچ ممرّ در آمدی جز فروش اثر ندارند 

نمایشگاهی گروهی از آثار ۱۰ هنرمند نقاش و نقاشیخط با عنوان «درخشش زیبایی» در هتل پارسیان آزادی تهران گشایش یافت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حبیب توحیدی، عنایت‌الله نظری نوری، احمد آریامنش، اکبر نیکان پور، محسن جمالی نیک، مرتضی احمدنژاد، آرزو آزادی، شادی طلایی، شمس آفاق حسینیان و آرمین توحیدی ده هنرمندی هستند که هر یک با دو اثر در این نمایشگاه گروهی حضور دارند. این نمایشگاه گروهی که تا پایان تیر پذیرای مشتاقان و علاقه مندان هنر خواهد بود، در روزهای گذشته میزبان شماری از چهره‌های فرهنگی و هنرمندان از جمله علیرضا سمیع آذر، مرتضی کاظمی، رضا نامی، بیتا وکیلی و .... بوده است. همچنین هر پنج شنبه به موازات این نمایشگاه، برنامه‌ای تحت عنوان «گفتگو با هنرمند» اجرا می‌شود که در هر قسمت با یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه، گفتگو می‌شود.

آرزو آزادی (اکرم السّادات شرقِ آزادی) کیوریتور این نمایشگاه، درباره شکل گیری این رویداد هنری گفت: «از خیلی وقت پیش در حال رایزنی برای برگزاری نمایشگاهی بودیم که به واسطه آن بتوانیم فضایی برای حمایت از هنرمندان فراهم کنیم. هنرمندهایی که ما می‌شناسیم و با ما همکاری می‌کنند، اغلب بازار هنری محدودی برای فروش آثار دارند و خیلی از این هنرمندان این بازار برایشان به سختی اتفاق می افتد. ما با توجه به این که هتل پارسیان آزادی محل تردد خارجی‌ها و غیربومیان هست، بیشتر دلمان می‌خواست کارهایمان را در این فضا به عرصه نمایش بگذاریم. یکی از اتفاقات ارزشمند این بود که مدیر فرهیخته این هتل به عنوان هتل حامی هنرمندان از ما حمایت کرد و پذیرفت و فضا در اختیارمان قرار داد. لذا ما توانستیم آثار تعدادی از هنرمندان صاحب سبک را به مدت سه ماه روی دیوار هتل ببریم. طبیعتاً از این رهگذر مخاطبان می‌توانند این آثار را از نزدیک ببینند و ما هم بازخورد لازم را بگیریم و هم کمکی به اقتصاد هنر کرده باشیم.»
آزادی درباره ترکیب هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه اضافه کرد: «هر کدام از این هنرمندان در زمینه کاری خود صاحب سبک هستند و چهره‌های شناخته شده‌ای به حساب می‌آیند. اکثر آنها استادانی هستند که در مراکز آموزشی مختلف تدریس کرده و می‌کنند و در فستیوال های مهمی شرکت داشته و نمایشگاه‌های متعددی نیز برپا کرده اند.»

هنرمندانی داریم که هیچ ممرّ در آمدی جز فروش اثر ندارند 
این هنرمند نقاش و مجسمه ساز درباره چگونگی انتخاب آثار نمایشگاه بیان کرد: «برای انتخاب آثار با خود استادان به مشورت نشستیم که کدام اثر را بگذاریم و چه رویکردی را دنبال کنیم. بیشتر روی این حساب که مخاطب سنجی کنیم تا ببینیم علاقه مندی مخاطبان به چه سبک کارهایی است.»
آزادی در پایان با تاکید بر این که نمایشگاه‌هایی از این دست به لحاظ اقتصاد هنر اهمیت فراوانی دارند، افزود: «الان اتزاق بسیاری از هنرمندان با فروش اثر هنری صورت می‌گیرد و ما هنرمندانی داریم که هیچ ممرّ در آمدی جز فروش اثر ندارند و باید با فروش اثر گذران زندگی کنند.»
لازم به ذکر است که علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «درخشش زیبایی» می‌توانند تا پایان تیر ۱۴۰۳ به هتل پارسیان آزادی به نشانی تهران، بزرگراه‌ شهید چمران، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

هنرمندانی داریم که هیچ ممرّ در آمدی جز فروش اثر ندارند 

۲۲۰۵۷

نظر شما