شناسهٔ خبر: 67945670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

روایت یک‌ شاعر از برجسته‌ترین رویداد ادبی کشور

شاعر و نویسنده گفت: دیدارهای رهبر انقلاب با شاعران از برجسته‌ترین رویدادهای ادبی کشور محسوب می‌شود و من خاطرات بسیار شیرینی از این دیدارها دارم؛ در سال ۱۳۹۵ در دیداری که همراه شاعران آئینی با ایشان داشتیم، بعد از شعرخوانی در محضر ایشان خطاب به من فرمودند: «شما هم شاعر خوبی هستی هم خوب شعر میگی».

صاحب‌خبر -

فاطمه نانی‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره‌ای به فعالیت‌های خود در زمنیه ادبیات اظهار کرد: در طول مسیر زندگی خود فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته و جوایز مختلفی را دریافت کرده‌ام.

وی با بیان آثار خود ادامه داد: مجموعه شعر باران بی‌هوا، صحن فیروزه و مواردی از این دست که در مسیر چاپ هستند از جمله آثار منتشر شده است.

این شاعر تصریح کرد: استعداد و علاقه‌مندی به حوزه ادبیات، تشویق خانواده و محیط آموزشی مرا برای فعالیت در عرصه ادبیات مصمم کرد و این مسیر را آغاز کرده و ادامه دادم.

نانی‌زاد در بخشی‌دیگر از سخنان خود با اشاره به دیدارهای رهبر انقلاب با شاعران عنوان کرد: دیدارهای مقام معظم رهبری با شاعران از بهترین و برجسته‌ترین رویدادهای ادبی در کشور محسوب می‌شود و من خاطرات بسیار بسیار شیرینی از این دیدارها دارم؛ برای مثال سال ۱۳۹۵ در دیداری که همراه شاعران آئینی با ایشان داشتیم، بعد از شعرخوانی در محضر ایشان خطاب به من فرمودند: «شما هم شاعر خوبی هستی هم خوب شعر میگی» در همین راستا این کلامشان باعث شد احساس کنم بالاتر از سطح زمین راه می‌روم.

وی با بیان اینکه می‌گویند شاعران در خلوت و تاریکی شعر می‌نویسند، گفت: من نیازی به اتاق تاریک ندارم؛ اما برای تمرکز باید محیطم گرم و سرشار از انرژی و امن باشد و این موضوع برایم مهم است، چراکه آشفتگی و شلوغی برای نوشتن مطلوبم نیست.

این شاعر اظهار کرد: شاعر باید لبریز از عواطف و اندیشه نسبت به یک موضوع بشود تا قلم دست بگیرد و بنویسد.

نظر شما