شناسهٔ خبر: 67550671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۹۳ هزار بابلی به رئیس‌جمهور منتخب رای دادند

ساری- ایرنا- فرماندار بابل با بیان این‌که در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حدود ۲۰۷ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط این شهرستان پای صندوق‌های اخذ رای رفتند، گفت: از این تعداد ۹۳ هزار و ۲۶۲ نفر به رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان رای دادند.

صاحب‌خبر -

علی پیرفلک امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در انتخابات ۱۵ تیر شاهد حضور ۵۱.۵ درصدی مشارکت مردم این شهرستان بودیم. در این شهرستان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که حدود ۲۰۷ هزار نفر در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی افزود: تعداد دقیق رای‌های ثبت شده شهرستان بابل در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۶ هزار و ۷۱۶ رای بود که از این تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۰۱ نفر به آقای سعید جلیلی رای دادند.

فرماندار بابل خاطرنشان کرد: تعداد مجموع آرای آقای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز در شهرستان بابل ۹۲ هزار و ۹۶۴ رای بود.

پیرفلک ضمن قدرشناسی از حضور حداکثری و پرشور همه گروه‌های مردم شهرستان در انتخابات تصریح کرد: میزان بالای مشارکت مردم بابل در انتخابات ۱۵ تیر که با درکی بالا پای صندوق‌های رای حاضر شدند، مهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قدردان همه اقشار مختلف مردم ولایتمدار بابل هستیم که در انتخابات ۱۵ تیرماه حضوری حماسی داشتند.

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان بابل در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار شد نیز بیشترین رای را به سعید جلیلی دادند.

بابلی‌ها در مرحله نخست مشارکت ۴۰ درصدی داشتند و ۱۶۰ هزار و ۵۳۷ رای به صندوق‌ها انداختند که از این تعداد سعید جلیلی ۸۵ هزار و ۷۴۲ رای کسب کرد و مسعود پزشکیان نیز ۵۴ هزار و ۲۸۳ رای به دست آورد.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. در مازندران از جمعیت ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفری واجد شرایط شرکت در این انتخابات، یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۳۴ نفر پای صندوق‌های رای رفتند که از این تعداد ۶۶۷ هزار و ۳۲۴ نفر به مسعود پزشکیان و ۶۰۱ هزار و ۱۸۵ نفر به سعید جلیلی رای دادند.

از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی ثبت شده روز ۱۵ تیر، مسعود پزشکیان با ۱۶میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی رئیس دولت چهاردهم و نهمین رئیس‌جمهور ایران شد. سعید جلیلی نیز ۱۳میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی کسب کرد.

به این ترتیب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران و رئیس دولت چهاردهم انتخاب شد.

نظر شما