شناسهٔ خبر: 67550456 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

از گروه های سرود کانون های مساجد استان سمنان تجلیل شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این مراسم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزار شد از فعالیت ۳۹ گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

محمدامین حقیقت بابیان اینکه سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می توان از این ظرفیت و توان استفاده کرد افزود: از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید استفاده کرد.

وی گفت: رواق سرود مسجد با ثبت گروه سرود و تولیدات آن‌ها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عهده دار کشف و تقویت استعدادهای جوان در حوزه سرودهای مذهبی و انقلابی است.

حقیت، گفتمان‌سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین محور و جاذبه‌آفرینی در مساجد را از اهداف رواق سرود دانست و اظهار داشت: کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های هنری بچه‌های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاورد های مهم این رواق به شمار می‌روند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مربیان گروه های سرود آثار و تولیدات خود را باید در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند اضافه کرد: ثبت طرح و برنامه کانون‌های مساجد در سامانه بچه های مسجد لازمه حمایت مادی از این مجموعه ها است.

در این مراسم از مربیان گروه های سرود کانون مساجد استان سمنان با حضور فرشید فلاح مدیرکلبفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تجلیل شد.

نظر شما