شناسهٔ خبر: 67550261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام سابق کاخ سفید: مقام سابق کاخ سفید:

ارسال سوال برای مصاحبه کنندگان، تاکتیک تیم بایدن است ارسال سوال برای مصاحبه کنندگان، تاکتیک تیم بایدن است

به گفته یک مقام سابق کاخ سفید ارسال پرسش‌های از پیش آماده شده به مصاحبه کنندگان از مدت‌ها پیش تاکتیک تیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بوده است.

صاحب‌خبر -

پرتال اکسیوس با اشاره به اظهارات مایکل لاروسا، سخنگوی سابق جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا، نوشت که ارائه پرسش‌های از پیش آماده شده به مصاحبه کنندگان از مدت‌ها پیش تاکتیک تیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بوده است.

پیش از این، آندریا لافول سندرز، مجری شبکه رادیویی WURD در فیلادلفیای پنسیلوانیا، به سی‌ان‌ان گفته بود که فهرستی از سوالاتی را که می‌توان از رئیس جمهور آمریکا پرسید، از قبل از کاخ سفید دریافت کرد. ارل اینگرام، مجری ایستگاه رادیویی سیویک مدیا در ایالت ویسکانسین آمریکا، که این هفته با بایدن مصاحبه کرد، همچنین گفت سوالاتی که باید از رئیس دولت می‌پرسید، برای او ارسال شده بود.

به گفته لاروسا، ارسال سوالات از قبل برای مصاحبه کنندگان مدتهاست تاکتیک تیم بایدن بوده است. زمانی که او (لاروسا) در سال ۲۰۱۹ به این تیم پیوست، برخی از اعضای آن سعی کردند از این روش برای مصاحبه با بانوی اول استفاده کنند.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که ستاد انتخاباتی جو بایدن ادعا می‌کند که دیگر برای مصاحبه با رئیس جمهور آمریکا از قبل سؤالاتی را به خبرنگاران ارائه نخواهد کرد.

با وجود فهرستی از سوالات از پیش آماده شده، مصاحبه بایدن در رادیو WURD بدون افراط و تفریط نبود. وی در مصاحبه با این شبکه رادیویی به مناسبت روز استقلال آمریکا، در زمان توصیف «کامالا هریس» معاون سیاهپوست خود، دچار اشتباه شد و گفت: «من افتخار می‌کنم که معاون اول رئیس‌جمهور، اولین زن سیاه‌پوست هستم که با یک رئیس‌جمهور سیاه‌پوست خدمت می‌کنم».

منظور بایدن این بود که در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا به عنوان معاون رئیس‌جمهور فعالیت داشت. ناتوانی بایدن در بیان یک فکر باعث تمسخر در شبکه‌های اجتماعی و تعدادی از نشریات شده است.

بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده، اغلب با گاف هایش به مخالفان سیاسی خود دلایلی می‌دهد که به توانایی‌های شناختی‌ او شک کنند. جمهوری خواهان از این موضوع در یک مبارزه دو حزبی برای زیر سوال بردن توانایی بایدن برای رهبری مؤثر ایالت استفاده می‌کنند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما