شناسهٔ خبر: 67549277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدارس جدید با فروش املاک بدون استفاده ساخته می‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی کسب درآمد شده است گفت: قابلیت کسب ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد با املاک شناسایی شده را داریم که با فروش املاک بدون استفاده، مدارس جدید ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا خان‌محمدی با بیان اینکه اگر دولتی بخواهد آینده‌ کشورش را بسازد باید به فضای آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشد گفت: باید بهترین نقطه شهر و منطقه در اختیار مدرسه، بهترین مهمان‌سراها متعلق به معلمان و بهترین تجهیزات در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سازمان نوسازی ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته است افزود: اگر خط سیر در دولت چهاردهم امتداد پیدا کند می‌توانیم طی ۵ سال به استانداردهایی که در سند تحول بنیادین مطرح شده برسیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی و آموزش و پرورش اختصاص داده‌ شده است ادامه داد: ۳۲ هزار کلاس درس توسط خیران و مصوبات سفر ساخته شده و در طول برنامه هفتم یک میلیون نفر دانش‌آموز به جامعه آموزشی کشور اضافه می‌شود.

خان محمدی با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد از محل مولدسازی کسب درآمد شده است گفت: قابلیت کسب ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد با املاک شناسایی شده را داریم که با فروش املاک بدون استفاده، مدارس جدید ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین پروژه‌های مولدسازی مدرسه شهید رجایی است که ارزش افزایی آن انجام و این هفته کار ارزش‌گذاری آن نیز صورت می‌گیرد ادامه داد: این پروژه سپس وارد فاز فروش می‌شود که از محل اعتبار آن می‌توان کلاس‌های بسیاری ایمن‌سازی کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره ایمن‌سازی مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: به مدارسی که ایمنی لازم را رعایت نکرده باشند مجوز داده نمی شود، نظارت بر مدارس غیردولتی برعهده خود ادارات آموزش و پرورش مناطق است و اگر بررسی از طریق بازرسان انجام و گزارشی ارسال شود، کارشناسان سازمان نوسازی در صورت صحت، مجوز این مدارس را باطل می‌کنند.

حمیدرضا خان محمدی، پیشتر اعلام کرده بود در طول دولت آیت الله رئیسی بیش از سه میلیون متر مربع فضای آموزشی در قالب ۳۲ هزار کلاس درس و بیش از هفت هزار مدرسه به فضاهای آموزش و پرورش کشور اضافه شده است. هم اکنون  ۸۳۰۰ مدرسه در کشور در دست ساخت است و تا پایان سال کار ساخت ۲۲۰۰ مدرسه به اتمام می‌رسد. میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ سانتیمتر است که این عدد در سال تحصیلی جدید بیشتر خواهد شد و در نهایت ساماندهی ۱۰۷۲ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در کشور تا مهر امسال انجام می‌شود.

نظر شما