شناسهٔ خبر: 67548989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از شهادت ۱۶ فلسطینی در اردوگاه النصیرات تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله به مدرسه‌ای، ۱۶ فلسطینی شهید و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. این درحالی است که راهپیمائی‌های گسترده حمایت از فلسطین همچنان در پایتخت‌های اروپایی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گزارش داد که این مدرسه از جمله مدارسی است که بیشترین تعداد آوارگان در آن اسکان داده شده‌اند و دست کم ۲ هزار آواره در این مدرسه حضور دارند.

وی افزود: هر روز مختصصات مدارسی را که آوارگان فلسطینی در آن حضور دارند در اختیار ارتش اسرائیل قرار می‌دهیم و هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن مدارس و کشتار ده‌ها غیرنظامی وجود ندارد.

مدیر امدادرسانی دفاع مدنی غزه نیز با اشاره به وخامت اوضاع در نوار غزه، خواستار مستندسازی جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی شد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در سه مورد جنایت جدید، ۲۹ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۸ هزار و ۹۸ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۷ هزار و ۷۰۵ نفر دیگر مجروح شدند.

در مقابل، منابع خبری از زخمی شدن ۲۰ نظامی رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه به زخمی شدن چهار هزار و ۸۶ نظامی خود اعتراف کرده است.

از شهادت ۱۶ فلسطینی در اردوگاه النصیرات تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا 

تظاهرات صهیونیست‌های معترض به نتانیاهو در تل‌آویو

هزاران معترض صهیونیست با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم شعار دادند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو و توافق با حماس برای تبادل اسرا شدند.

در روزهای اخیر، موج جدیدی از اعتراضات علیه سیاست‌های نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، سراسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است و صهیونیست‌ها با تظاهرات در تل‌آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای این رژیم نزد مقاومت فلسطین هستند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهند از تلاش نتانیاهو برای اخلال در توافق سازش، جلوگیری کنند.

 از شهادت ۱۶ فلسطینی در اردوگاه النصیرات تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا

مقام سابق صهیونیست: اسرائیل اعتماد بین‌المللی را از دست داده است

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اذعان به شکست تل‌آویو در مقابل حماس، تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو اعتماد بین‌المللی به این رژیم را از بین برده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از پیتر لرنر، سخنگوی سابق ارتش رژیم اشغالگر نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باعث از بین رفتن اعتماد بین‌المللی به اسرائیل شده است.

لرنر افزود که نتانیاهو وعده پیروزی بر حماس را داد اما ما را به شکست رساند.

هاآرتص در ادامه اعلام کرد: وقت آن رسیده است که ژنرال‌های ارتش با نخست‌وزیر در خصوص فقدان استراتژی برای پس از جنگ زمینی در نوار غزه مقابله کنند.

 از شهادت ۱۶ فلسطینی در اردوگاه النصیرات تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا

اذعان روزنامه صهیونیستی به کنترل حماس بر غزه

روزنامه صهیونیستی معاریو در مطلبی گزینه‌های پیش روی رژیم صهیونیستی برای دوران پساجنگ در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس همچنان حاکم این باریکه است و نمی‌توان جایگزینی را برای آن متصور بود.

این روزنامه در آغاز مقاله خود اوضاع نوار غزه و کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد که با گذشت چندین سال از یورش رژیم صهیونیستی به نوار کرانه باختری در سال ۲۰۰۲، همچنان ارتش این رژیم در نبردهایی مداوم با فلسطینیان در این منطقه به سر می‌برد.

اما بر اساس این مقاله، تفاوت بزرگ میان نوار غزه و کرانه باختری در آن است که گروه‌های نظامی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان، اداره امور امنیتی و غیرنظامی را در دست ندارند و مسئولیتی در قبال زندگی روزمره ساکنان کرانه باختری ندارند.

معاریو تأکید کرد که بر خلاف روستاها و شهرهای کرانه باختری، نه تنها همکاری میان بخش‌های نظامی و غیرنظامی حماس در غزه متوقف نشده، بلکه حتی در مرحله حملات هوایی و سپس مرحله یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این همکاری دچار خدشه هم نشده است.

این روزنامه صهیونیستی به مسئله توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه اشاره و تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بارها این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده اما به نتیجه‌ای نرسیده است؛ زیرا تل‌آویو از یک سو تمایلی ندارد که حماس متولی توزیع این کمک‌ها در نوار غزه باشد و از سوی دیگر جایگزینی برای آن سراغ ندارد.

معاریو بیان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانند قبل هیچ پاسخ یا برنامه‌ای جهت گزینه جایگزین غیرنظامی حماس برای ساکنان نوار غزه ندارد و تا به امروز چیزی جز این نمی‌داند که نمی‌خواهد تشکیلات خودگردان در غزه حضور داشته باشد، زیرا این موضوع به معنای ورود به مسیری است که به صورت مستقیم به روند سیاسی مبنی بر راه حل دودولتی می‌انجامد.

این روزنامه عبری‌زبان اشاره کرد: تا زمانی که حماس در میدانی باقی و زنده باشد، حاکمیت را به دست داشته باشد، فعال باشد و غذا را میان فلسطینیان در اردوگاه‌های آوارگان تقسیم کند، هیچ قدرت، سازمان یا کشوری با حضور خود در غزه چه به شکل فیزیکی و چه به شکل تعهد روی کاغذ موافقت نخواهد کرد.

تظاهرات گسترده حمایت از غزه در لندن و برلین

شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار اخباری از برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی در برخی از کشورهای اروپایی در محکومیت ادامه تجاوز اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، تعداد کثیری از مردم در شهر لندن پایتخت انگلیس هم اکنون در حال برگزاری راهپیمائی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه هستند.

از سوی دیگر این شبکه اعلام کرد که مردم آلمان در شهر برلین هم در حال برگزاری راهپیمائی گسترده‌ای علیه صهیونیست‌های اشغالگر و جنایت‌های آنها در غزه هستند.

تظاهرات‌کنندگان در برلین و لندن خواستار توقف فوری جنگ علیه مردم مظلوم غزه هستند.

آنها تصاویری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه در دست دارند و یکصدا علیه این رژیم شعار می‌دهند.

 

 

انتهای پیام

نظر شما