شناسهٔ خبر: 67548550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

تشریح آخرین شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال توسط رئیس فدراسیون/ داوری: مربیان درجه یک، میلیون دلاری هستند

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: به دنبال مربی خارجی هستیم و با ۴ گزینه صحبت کرده‌ایم، اما تاکنون نتیجه‌ای برای همکاری و عقد قرارداد حاصل نشده است.

صاحب‌خبر -

جواد داوری در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به مذاکرات بلندمدت با مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی اظهار داشت: تاکنون با مربیان مختلفی صحبت کرده‌ایم و با توجه به حساسیت‌های موجود و طولانی شدن لیگ فرصتی در اختیار کمیته فنی قرار گرفت تا با ۴ مربی صحبت شود و برنامه‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کمیته فنی در حال بررسی است و در اسرع وقت سکاندار فنی نهایی تیم ملی را اعلام خواهیم کرد و تاکنون با هیچ سرمربی به توافق نرسیدیم. از کشور‌های مختلف همچون کانادا به دنبال مربی خارجی سطح بالا هستیم و برخی از گزینه‌ها، زمان و شرایط لازم برای تیم ملی و انتظارات ما را نداشته‌اند.

۲ گزینه جدید داخلی به کمیته فنی معرفی شده‌اند

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: پس از انصراف مهران شاهین‌طبع و مهران حاتمی ۲ گزینه جدید داخلی به کمیته فنی معرفی شده‌اند که منتظر تصمیم‌شان هستیم. تعیین سرمربی تیم ملی کار ساده‌ای نیست و باید تا ماه جولای سرمربی را انتخاب کنیم.

وی در مورد اینگه گزینه داخلی منتفی است یا خبر، عنوان کرد: خیر در کنار خارجی‌ها ما ۲ گزینه دیگر داخلی را در حال بررسی داریم و مذاکره می‌کنیم. فعلاً نمی‌توانیم اسامی داخلی‌ها را اعلام کنیم، اما در نهایت هر گزینه‌ای که انتخاب می‌شود باید به حضور در تیم ملی افتخار کند، البته در این میان متأسفانه سوءاستفاده‌هایی شد و همچنان می‌شود. 

مربیان درجه یک به آسیا نمی‌آیند

داوری در پاسخ به این سوال که در نهایت فکر می‌کنید تا چه زمانی سرمربی را انتخاب کنید، گفت: تا پایان جولای باید به جمع بندی نهایی برسیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه مشکل مالی برای جذب مربی خارجی دارید یا خیر، گفت: خیر، ما اعزام‌های زیادی هم داشتیم، اما خوشبختانه هیچ وقت مشکل مالی نداشتیم. البته مربیان درجه یک، میلیون دلاری هستند و رزومه‌های بسیار خوبی دارند و در سطح آسیا نمی‌آیند. باید از هاکان دمیر هم تشکر کنم. البته او یک مقدار هم بدشانس بود و شاید با یکی دو برد وضعیت بهتر می‌شد.

در حوزه بانوان در حال پیشرفت هستیم

داوری در ادامه تصریح کرد: در حوزه بانوان در حال پیشرفت هستیم و تاکنون نتایج خوبی حاصل شده، اما باید بیشتر از این‌ها پیشرفت کنیم. دختران بسکتبال ایران برای نخستین بار به دیویژن دو یا همان دسته دوم آسیا راه پیدا کردند و دوری از مسابقات باعث شد آن‌چنان نتایج مطلوبی کسب نکنند.

داوری با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور جدید برای ورزش کشور شامل برکات روزافزون باشد، عنوان کرد: درخواست ما از رئیس جمهور جدید توسعه ورزش و زیرساختی به‌ویژه رشته‌های مختلف ورزشی هم‌چون بسکتبال است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان در رابطه با تیم سه به سه خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال «سه به سه» با حضور لوکا کاروالیو در وضعیت خوبی قرار دارد؛ وی در حال انجام کار‌های کلینیکی و اجرای برنامه‌های تمریناتی و آماده‌سازی تیم ملی و نه فقط برای سال ۲۰۲۴ بلکه برای سال ۲۰۲۶ و آینده است و برای سال‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی کرده است و بسیار بااخلاق و بادانش است.

انتهای پیام/

نظر شما