شناسهٔ خبر: 67546629 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

داوری: مربیان درجه یک بسکتبال به آسیا نمی‌آیند

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران زمان معرفی سرمربی تیم ملی را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، جواد داوری در حاشیه نخستین روز برگزاری مسابقات بین‌المللی کاله‌کاپ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات اولین دوره رقابت‌های کاله‌کاپ است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود اما با وجود همه محدودیت‌ها توانستیم دو تیم خوب اروپایی مثل ترکیه و روسیه را دعوت کنیم که قطعا سال بعد گسترده‌تر خواهد شد. این کار به استعدادپروری کمک زیادی می‌کند و باید ادامه‌دار باشد.

او درباره کیفیت لیگ برتر و مشکلاتی که در این فصل داشت، توضیح داد: لیگ قوی و با کیفیت قطعا به رشد تیم ملی بسکتبال ایران کمک می‌کند. به جرات می‌توانم بگویم لیگی که گذشت یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین لیگ‌ها در چند سال گذشته بود. البته ضعف‌هایی هم داشت که باید تصمیم‌گیری بهتری در مورد آنها صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: ما باید سطحمان را بالاتر ببریم و در مسابقات باشگاه‌های آسیایی نیز با ظرفیت بهتری حاضر شویم چون آن‌ مسابقات در بالاتررفتن سطح بسکتبال ایران تاثیرگذار است. بازیکنان ما باید سالی ۵۰ تا ۶۰ بازی را انجام دهند تا رشد کنند. در غیر این صورت نمی‌توانیم جایگاه خوبی را به دست آوریم.

داوری درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی نیز توضیح داد: دو گزینه ایرانی که مد نظر ما بودند مشکلات شخصی داشتند و عذرخواهی کردند. آقای حاتمی ایران نیست و شاهین‌طبع هم چون درگیر برخی مسائل شخصی دیگر بود نتوانست کنار ما باشد؛ وگرنه حضور در راس تیم ملی برای هر کسی افتخار است. در مورد گزینه‌های خارجی هم در حال بررسی هستیم و خوشبختانه فعلا فرصت داریم.

او درباره اینکه گزینه داخلی منتفی است یا خیر، تصریح کرد: خیر در کنار گزینه‌های خارجی ما دو گزینه داخلی دیگر را مد نظر داریم و مذاکره می‌کنیم. در نهایت سرمربی تیم ملی یا خارجی است یا داخلی. فعلا نمی‌توانیم اسامی داخلی‌ها را اعلام کنیم. به هر حال هر گزینه‌ای که انتخاب می‌شود باید به حضور در تیم ملی افتخار کند و متاسفانه با اعلام اسامی دو گزینه قبلی سوءاستفاده‌هایی شد و همچنان می‌شود. بهتر است این کار بعد از قطعی‌شدن انجام شود.

داوری در پاسخ به این سوال که در نهایت تا چه زمانی سرمربی تیم را انتخاب و معرفی می‌کند، گفت: تا پایان جولای باید به جمع‌بندی نهایی برسیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا مشکل مالی برای جذب مربی خارجی دارد یا خیر، گفت: خیر، خوشبختانه اینطور نیست. ما اعزام‌های زیادی هم داشتیم و خوشبختانه هیچ وقت مشکل مالی نداشتیم.

او در پاسخ به این سوال که مربی آینده تیم ملی گزینه درجه یک خارجی خواهد بود، تصریح کرد: مربیان درجه یک از نظر مبلغ قرارداد میلیون دلاری هستند و رزومه‌های بسیار خوبی دارند و در سطح آسیا برای سرمربیگری نمی‌آیند. باید از هاکان دمیر هم تشکر کنم که به ایران آمد. البته او یک مقدار هم بدشانس بود و شاید با یکی دو برد وضعیت بهتر می‌شد و پایان همکاری ما اعلام نمی‌شد.

داوری درباره وضعیت تیم بانوان نیز گفت: خوشبختانه دختران هم نتیجه خوبی گرفتند و نیمه‌نهایی مسابقات آسیایی را دیدند. البته با این حال باید ببینیم چه چیزی داده‌ایم و چه چیزی از آنها می‌خواهیم. تیم‌های ما باید از هفت تا هشت سال قبل آموزش را شروع کنند و پرورش یابند. تفکر بنده این است که مشکلات موجود در بحث استعدادیابی و پرورش استعدادهایی که وجود دارند، را تک‌تک و با حوصله حل کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه المپیک در پیش است و  آیا امکانش وجود دارد که مربی مد نظر فدراسیون یکی از گزینه‌های حاضر در المپیک باشد، اظهار کرد: بسکتبال رشته متفاوتی است و هر مربی در هر کشوری مربیگری نمی‌کند. البته ما با مربیانی مذاکره کردیم که سابقه جهانی و المپیک داشته‌اند. به هر حال  پروسه انتخاب مربی بسیار سخت و زمان‌بر است و باید زمان بگذرد تا رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

نظر شما