شناسهٔ خبر: 67547060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سدان برقی هیبریدی جذاب لیپ موتور C01 به ایران آمد

صاحب‌خبر -

سدان برقی هیبریدی لیپ موتور (Leap Motor) C01، جدیدترین محصول وارداتی بازار کشور است که در آینده نزدیک عرضه آن شروع می‌شود.

«Leap Motor» یک شرکت نوپا خودروسازی مبتنی بر فناوری هوشمند با مجموعه کاملی از قابلیت‌های تحقیق و توسعه است که در حال حاضر مشغول به تولید سه خودرو متفاوت سدان لپپ C01، شاسی بلند لیپ C11 و هاچبک لیپ T03 در خط تولید خود است. حال بنا بر اعلام برخی منابع، سدان پیشرفته و پر امکانات لپپ C01 برای گذراندن مراحل قانونی و فنی جهت عرضه قریب الوقوع به کشورمان وارد شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو جذاب می‌پردازیم.

معرفی سدان وارداتی لیپ موتور C01 EREV

این خودرو یکی از بزرگترین سدان‌های چینی وارداتی به کشور است که از نظر طراحی به هیچکدام محصولات وارداتی به بازار ایران شباهتی ندارد. شرکت سازنده برای این خودرو از طراحی خودروهای سدان به سبک اسپرت بهره برده و از درب های بدون قاب یا اصلاحا فریم لس، دستگیره های درب مخفی پاپ اوت، بدنه منحنی با طراحی آیرودینامیک منحصر به فرد و گریل بدون حاشیه استفاده کرده است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۰۵۰، ۱۹۰۲ و ۱۵۱۵ میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۲۹۳۰ میلی متر است که آن را در دسته سدان های سایز بزرگ قرار می‌دهد.

مشخصات فنی Leap Motor C01

این خودرو در نسخه اکستندد رنج یا برقی هیبریدی به کشور وارد خواهد شد. این سدان هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ژنراتور محور با قدرت ۹۵ اسب بخار و یک موتور برقی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار بهره میبرد. بر اساس اعلام شرکت سازنده در حالت برقی C01 قادر به پیمایش ۳۱۶ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC است. ظرفیت باتری ها نیز بین ۳۰ تا ۴۳.۷ کیلووات ساعت در دسترس است. مصرف سوخت خودرو در حالت هیبریدی به ۱.۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. در نسخه بالارده این خودرو هیبریدی، موتور بنزینی به صورت مستقل نیز در دسترس خواهد بود که در این حالت نیز مصرف سوخت خودرو به ۴.۹ لیتر می‌رسد که عدد بسیار خوبی است.

امکانات رفاهی و ایمنی Leap Motor C01 EREV

نمای داشبورد سدان لیپ موتور C01 نمای داشبورد سدان لیپ موتور C01

هنوز جزئیات دقیقی از آپشن‌ های سدان لیپ موتور C01 برای بازار ایران منتشر نشده، اما بر اساس مشخصات کلی این خودرو، می‌توان انتظار داشت که از امکانات ایمنی و رفاهی قابل توجهی برخوردار باشد. از مجموع امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به گرم‌کن و سردکن صندلی جلو به همراه ماساژور، گرم‌کن صندلی‌های عقب، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، سیستم صوتی پیشرفته، صندلی‌های چرم ناپا، سانروف پاناروما، سه نمایشگر 10.25 اینچی کلاستر، 12.5 اینچی مرکزی و 10.25 اینچی مستقل سرنشین با بهره گیری از رابط کاربری Leapmotor OS و تراشه Snapdragon 8155، سنسور تشخیص چهره با هوش مصنوعی، دستگیره‌های مخفی، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

همچنین سیستم‌های کمکی راننده نظیر ترمز اضطراری خودکار و کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، هشدار ترافیک عقب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی برای این خودرو تعبیه شده که توسط 12 رادار اولتراسونیک، رادار موج 5 میلیمتری، 4 دوربین دید فراگیر و 4 دوربین نقطه کور کنترل میشود.

با اینکه مشخص نیست کدام شرکت عرضه نهایی این خودرو را انجام خواهد داد، اما ورود سدان لیپ موتور C01 به بازار ایران، رقابت جذاب خودروهای هیبریدی و الکتریکی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد؛ که علاوه بر افزایش تنوع و بهبود کیفیت خودروهای موجود در بازار کشور می‌تواند به عنوان یک اهرم رشد، صنعت خودروسازی داخلی را نیز از خواب غفلت بیدار کند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
این شاسی بلند جذاب و لوکس، مدرن ترین خودرو برقی بازار ایران است جیلی بویوئه ۲۰۲۴، شاسی بلند جدید چینی ها با قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان معرفی شد واردات گریت وال تانک 300، پیکاپ مکسوس استار H و لیپ موتور T03 توسط شتابران خودرو پرشیا تایید شد

نظر شما