شناسهٔ خبر: 67546920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی صنعت برق اصفهان:

قطعی برق در برخی نقاط اصفهان برای مدیریت بار اضطراری شبکه

اصفهان - ایرنا - سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: قطعی برق در برخی نقاط کلانشهر اصفهان در روز شنبه به دلیل افزایش مصرف و به‌منظور مدیریت بار اضطراری و حفظ پایداری شبکه سراسری اتفاق افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه برق مناطقی از کلانشهر اصفهان از جمله سپاهانشهر و خیابان امام خمینی(ره) ظهر امروز دچار قطعی شد.

داوود قاسمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین دمای هوا در کشور از جمله اصفهان این روزها افزایش یافته است و با توجه به رشد مصرف انرژی برق، حفظ پایداری شبکه برای وزارت نیرو اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اِعمال مدیریت بار اضطراری در مواقع ضروری توسط وزارت نیرو، اظهار کرد: امروز با توجه به گرمای شدید هوا، افزایش مصرف برق در کلانشهر اصفهان و لزوم اعمال مدیریت بار اضطراری جهت حفظ پایداری شبکه، برخی از پست های برق طی ساعات ۱۳ تا ۱۶ از مدار خارج شد.

قاسمی با بیان اینکه قطعی برق در پنج نقطه کلانشهر اصفهان اتفاق افتاد، اضافه کرد: مصرف برق شهرستان اصفهان امروز با عبور از ۶ هزار مگاوات به ۶ هزار و ۲۲۴ مگاوات رسید درحالیکه میزان تولید پنج هزار و ۱۶۱ مگاوات بود و حدود یکهزار و ۶۳ مگاوات جهت حفظ خدمات‌رسانی از شبکه سراسری تامین شد.

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی درباره تداوم گرمای هوا در روزهای آینده از مردم درخواست می شود نسبت به مدیریت مصرف انرژی اهتمام بیشتری داشته باشند و به حفظ پایداری شبکه برق برای خدمات رسانی هرچه مطلوبتر، کمک کنند.

قاسمی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه ای برای اعمال خاموشی در بخش خانگی ندارد، افزود: جدول خاموشی، تصمیم آخر در مدیریت بار انرژی برق است و تلاش می شود تا جای ممکن خدمات رسانی برای مردم پیوسته باشد و قطعی نداشته باشیم.

وی از مردم خواست در بخش خانگی با رعایت دمای آسایش (۲۵ درجه سانتیگراد در کولرهای گازی) از وسیله های برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف انرژی، کمتر استفاده کنند.

قاسمی همچنین گفت: در شهر اصفهان با توجه به نوع آب و هوای آن نیاز چندانی به کولر گازی نیست بلکه مردم می‌توانند از کولرهای آبی جدید با مصرف کمتر برق و آب، استفاده کنند.

وی با اشاره به مدیریت مصرف برق در اداره ها، اظهار کرد: این کار با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون اخطاریه هایی برای اداره‌های پر مصرف صادر شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای اصفهان متولی تامین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

نظر شما