شناسهٔ خبر: 67546519 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

سال گذشته ۱۸ مورد زایمان موفق توسط کلینیک ناباروری دانشگاه علوم پزشکی به ثبت رسیده است

رئیس بیمارستان بعثت سنندج با اعلام این خبر گفت: آرزوی مادر شدن دیگر یک رویانیست و با تلاش همکاران کلینیک ناباروری بیمارستان بعثت از طریق روش های پیشرفتهIuI تحریک تخمک گزاری با دارو و ICSIتوانستیم سال گذشته ۱۸ زایمان موفق رابه افتخارات دانشگاه اضافه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مفدا کردستان دکتر عطا الله حیدری با بیان اینکه سال گذشته تعداد سه هزار و ۳۷۵ نفر به کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج مراجعه کرده اند، افزود: از ۱۵۱ مورد انتقال ۲۳ مورد مثبت و از تعداد ۸۸ مورد IuI انجام شده ۱۵ مورد مثبت گزارش گردیده که در نتیجه ۱۸ مورد منجر به زایمان شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸۹ نفر به کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج مراجعه کرده اند که برای ۲۶ مورد IcsI و ۳۷ مورد انتقال و ۹ مورد اهدای جنین انجام گرفته و در نتیجه ۸ مورد منجر به بارداری شده است.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج از روش های انجام ICSI خبر داد و گفت: این روش بیشتر در موارد عدم تخمک گذاری، پایین بودن کیفیت تخمک، پایین بودن تعداد و کیفیت اسپرم، انسداد لوله های رحم و آندومتریوز استفاده می شود.

دکتر حیدری با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ اهدای جنین برای زنان نابارور کردستانی انجام شده است، افزود: از این تعداد ۶ مورد منجر به تولد نوزاد زنده شده است.

وی ضمن اشاره به پرداخت تنها ده درصد هزینه های درمانی توسط خود بیمار گفت: ۹۰درصد هزینه های درمانی به صورت حمایتی و مابقی توسط خود بیمار پرداخت می‌شود.

رئیس بیمارستان بعثت با اشاره به اینکه زنان زیر ۳۵ سال بعد از یکسال ناباوری می‌توانند به این کلینیک مراجعه کنند، افزود: زنان بالای ۳۵ سال نیز بعد شش ماه نتیجه نگرفتن برای اقدام بارداری می‌توانند به کلینیک بیمارستان بعثت مراجعه کنند.

نظر شما