شناسهٔ خبر: 67545430 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افزایش ۵۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در گرم‌ترین روز غیرتعطیل - اکونیوز

اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت برق گفت: امروز ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات برق مصرف شده که نسبت به روز مشابه پارسال، ۵۲۰۰ مگاوات افزایش یافته که عدد بسیار بزرگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهد، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور امروز برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و به ۷۶۷۶۷ مگاوات رسید. در حالی که بر اساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی امروز با افزایش دمای هوا، گرم‌ترین روز غیرتعطیل سال رقم خورد، نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ۷۱۴۸۶ مگاوات ثبت شده بود، گفت: این میزان امروز با میزان ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۵۲۰۰ مگاواتی را ثبت کرده است که عدد بسیار بزرگی و در حد نیاز مصرف دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در جنوب و شمال کشور باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده است و کشور گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند که خوشبختانه با تلاش همکاران شبکه برق کشور پایدار است.

سخنگوی صنعت برق از کلیه هموطنان درخواست کرد با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیونها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی در پایان از هموطنان درخواست کرد در این شرایط با انجام راهکارهای ساده مثل تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار کشور کند.

نظر شما