شناسهٔ خبر: 67543505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توضیح یوفا درباره صحنه جنجالی بازی آلمان و اسپانیا

رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد داور دیدار اسپانیا - آلمان به‌درستی برخورد توپ به دست بازیکن لاروخا را پنالتی اعلام نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نخستین دیدار دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا در اشتوتگارت میان آلمان و اسپانیا برگزار شد و با پیروزی لاروخا به پایان رسید. دیدار دو تیم‌ در وقت قانونی برنده‌ای نداشت و پس از تساوی یک بر یک به وقت اضافه کشیده شد. گل دقیقه ۸۹ فلورین ویرتس گل دقیقه ۵۲ دنی اولمو را بی‌ثمر گذاشت تا بازی به وقت اضافه برود. در دقیقه ۱۱۹ مایکل مرینو برای بار دوم دروازه مانوئل نویر را باز کرد که این گل از سوی شاگردان یولیان ناگلزمان پاسخی نداشت و در نهایت اسپانیا به عنوان نخستین تیم دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ شناخته شد.

از مهم‌ترین رخدادهای این بازی می‌توان به اخراج دنی کارواخال در دقیقه ۵+۱۲۰ بازی اشاره کرد. مدافع رئال مادرید در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم وقت اضافه بازی از آنتونی تیلور کارت زرد دومش را دریافت کرد و از زمین اخراج شد. داور انگلیسی مسابقه در این بازی قضاوت بحث‌برانگیزی داشت. تیلور در آغاز بازی از اخراج تونی کروس به دلیل خطای شدید روی پدری چشم پوشید و در ادامه هم در دو - سه صحنه خطای بازیکنان اسپانیا در محوطه جریمه‌شان را پنالتی ندانست. از جمله این صحنه‌ها برخورد توپ به دست کوکوریا بود که پنالتی به نظر می‌رسید.

توضیح یوفا درباره صحنه جنجالی بازی آلمان و اسپانیا

روبرتو روزتی، رئیس ایتالیایی کمیته داوران یوفا، در آستانه یورو ۲۰۲۴ ویدیویی را نشان داد که در آن توضیح می‌دهد که در کدام صحنه‌ها نباید پنالتی گرفت. از جمله نمونه‌های نشان داده‌شده، اتفاقی شبیه به وضعیت بازی یک‌چهارم نهایی تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان بود که در دقیقه ۱۰۶، جمال موسیالا، هافبک آلمان، توپ را به دست مارک کوکوریا، مدافع اسپانیا، کوبید اما در این حادثه آنتونی تیلور، داور انگلیسی مسابقه، پنالتی اعلام نکرد.

روزتی خاطرنشان کرد که در چنین صحنه‌هایی داوران اعلام پنالتی نمی‌کنند.

در توضیح این صحنه آمده است: پنالتی درست نبود چون دست در حالت طبیعی بدن قرار داشت. این بازیکن سعی می‌کند از تماس با توپ جلوگیری کند.

انتهای پیام

نظر شما