شناسهٔ خبر: 67542936 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان/ دمای تهران به ۳۸ درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی ایران روز شنبه ۱۶ تیرماه با صدور هشدار زرد، از رگبار و وزش باد شدید در ۱۱ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ این سازمان همچنین اعلام کرد که دمای هوا در تهران و اهواز در روز شنبه به‌ترتیب به ۳۸ و ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. 

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی روزهای شنبه و یکشنبه، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهند بود. 

این سازمان همچنین با اعلام این که تا روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غربی، شمالی، جنوبی و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت، در زمینه احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان‌آب در این مناطق نیز هشدار داد. 

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی هفته‌های اخیر و در مناطق مختلف ایران باعث ایجاد خسارات جانی و مالی به مزارع کشاورزی، منازل مسکونی و آب گرفتگی معابر شهری شده است. در این میان، بحران وقوع سیلاب در ایران هر از چندی گریبان‌گیر می‌شود. اگرچه باور بر این است که تغییرات آب و هوایی منجر به وقوع خشکسالی، طوفان، باران‌های شدید و سیلاب‌ها می‌شود، با این حال‌ از نظر کارشناسان، در ایران سو‌ءمدیریت یکی از مهم‌ترین عواملی است که منجر به وقوع چنین حوادثی می‌شود.

منبع: دویچه وله

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما