شناسهٔ خبر: 67544442 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خزعلی: بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار انجام شد

معاون رئیس‌جمهور درامور زنان و خانواده گفت: در دوره گذشته با وجود کوتاهی مدت، حرکت‌های خوبی برای بانوان انجام گرفت که یکی از آنها بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین انسیه خزعلی ضمن عرض تبریک به ملت شریف ایران به مناسبت شرکت پر شور در انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رئیس‌جمهور جدید و منتخب بیان کرد: امیدواریم مسیر سازندگی و بالندگی کشور روز به روز به دست رئیس‌جمهورهایی که منتخب مردم هستند بیش از پیش انجام گیرد و برای زنان و خانواده به صورت ویژه نگاه حمایت‌گرانه و نگاه پشتیبان وجود داشته باشد.

وی افزود: در دوره گذشته با وجود کوتاهی مدت، حرکت‌های خوبی برای بانوان انجام گرفت، در دولت مردمی در سند تحول یکی از چهار محور اصلی را خانواده قرار داد و در خیلی از قوانین تاکید بر این بود که حتماً مسأله خانواده و زنان مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی ادامه داد: در اولین ماه‌های دولت مسئله ارتقای پست مشاوران و هم ترازی با معاون وزیر یا وابستگی به دستگاه، این مسئله به رسمیت شناخته شد و همچنین مصوب شد که حتماً این مشاورین در شوراهای اصلی شرکت داده شوند، لذا ما گزارش از دستگاه‌ها می‌خواستیم، بحمدالله در بسیاری از دستگاه‌ها این مسئله اتفاق افتاد.

وی افزود: یک درصدی که مصوب شد، یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به صورت تکلیفی، و این مسئله راه را باز کرد برای آنکه بتوانند هم مشاورین هم مدیر کل بانوان در استان‌ها وارد مرحله عملیاتی شوند و بسیاری از طرح‌ها را به اجرا بگذارند و مطالبه گر باشد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: کارهای دیگری که برای اولین بار برای زنان انجام شد، بیمه اجتماعی زنان روستایی بود، با توجه به امکاناتی که برای زنان در روستا در نظر گرفته شد باعث شد برخی بانوان از شهرها به روستا مهاجرت کنند، مانند تسهیلات کارآفرینی خانگی به صورت ویژه تسهیلات و دادن مجوز در سال گذشته از دو میلیون ششصد شغلی که ایجاد شده در دولت شهید رئیسی ۴۱ درصد متعلق به بانوان است.

وی ادامه داد: همچنین در سفرهای استانی برای اولین بار ما مصوبات زن و خانواده را داشتیم برای آموزش زنان برای ارتقای وضعیت زنان در محیط‌های مختلفی که هستند و توانمند سازی بانوان در مشاغل و کارآفرینی، بیمه ناباروری برای زوجین، بیمه زنان باردار تا زمان پایان شیردهی، بیمه کودکان تا قبل از ۷ سالگی، و سبدهای غذایی که برای دهک‌های پایین در نظر گرفته شد.

نظر شما